تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 10:41
کد خبر : 4033

در ۶ ماهه سال‌جاری :

سود پست‌بانک ۱۵۶ درصد رشد کرد

سود پست‌بانک ۱۵۶ درصد رشد کرد
اخبار پولی مالی- مجموع اقدامات موثر پست بانک باعث شد در ۶ ماهه اول سال‌جاری درآمدهای بانک با ۶۶ درصد رشد به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های بانک با ۵۰ درصد رشد به رقمی بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش اخبار پولی مالی، بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران ضمن اعلام این مطلب که سود پست‌بانک در ۶ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۶ درصد رشد داشته است اظهار داشت: خوشبختانه سودآوری بانک با برنامه‌ریزی انجام شده در سه سال پیاپی، پیوسته محقق شده است و این بانک با اصلاح ساختاری که انجام داده به سود پایداری دست یافته است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران، وی گفت: در ۶ ماهه سال‌جاری منابع موثر بانک ۵۸ درصد و تسهیلات پرداختی نیز ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و این روند نسبت به متوسط صنعت بانکی بالاتر می باشد.

شیری افزود: بیش از ۵۸ درصد از منابع پست‌بانک‌ایران ارزان قیمت است که به شتاب سودهی بانک کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل بانک در مورد بهداشت اعتباری تصریح کرد: با رشد تسهیلات اعطایی بر اساس مکانیزم اعتبارسنجی پیاده‌سازی شده در بانک، نسبت مطالبات معوق بانک در این مدت به رقم کمتر از ۴ درصد کاهش یافت و این نه تنها در تاریخ پست‌بانک‌ایران بلکه در صنعت بانکی کشور نسبت مطلوبی است و برنامه بانک در این نسبت رسیدن به نسبت مطلوب جهانی کمتر از ۳ درصد در پایان سال‌جاری است.

شیری در خصوص توسعه خدمات بانکی اشاره کرد: خوشبختانه توسعه خدمات بانکی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و شمول مالی مناطق روستایی از حیث دسترسی به خدمات بانکی به ۵۲ درصد افزایش یافته است و حداقل روزانه به تعداد ۲ میلیون و هفتصد هزار تراکنش بانکی در حوزه روستا انجام می‌شود و بدین ترتیب شکاف عدالت اجتماعی در حوزه روستایی کاهش یافته است.

وی در ادامه در حمایت و پشتیبانی از تولید گفت: امروز یکی از نیازهای بخش تولید واقعی اقتصاد، خدمات ضمانت‌نامه‌ای است و در بانک با برنامه مدون میزان رشد ضمانت‌نامه صادره در ۶ ماهه سال‌جاری به بیش از ۲۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران بیان داشت: مجموع اقدامات موثر این بانک باعث شد در ۶ ماهه اول سال‌جاری درآمدهای بانک با ۶۶ درصد رشد به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های بانک با ۵۰ درصد رشد به رقمی بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال برسد.

شیری در پایان در خصوص برنامه بلند مدت بانک افزود: با تدوین سند راهبردی بانک با محوریت سند تحول دیجیتال چشم انداز بلند مدت بانک ترسیم شده است و با انجام مطالعات، برنامه‌ریزی دقیق با استفاده از توان داخلی بانک، سند راهبردی با تکیه بر بانکداری دیجیتال در افق ۵ ساله تدوین که از ابتدای سال‌جاری عملیاتی و در افق ۱۴۰۴ پست‌بانک‌ایران یک بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال و انتخاب اول مشتریان مناطق روستایی و کم برخوردار تبدیل خواهد شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.