تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 16:53
کد خبر : 40841

عصر جدید در پیش است

سه چالش و سه راه حل پیش روی صنعت بیمه

سه چالش و سه راه حل پیش روی صنعت بیمه
اخبار پولی مالی_ صنعت بیمه در سال‌های پیش رو با چالش‌های متعددی مواجه خواهد شد. این صنعت برای مقابله با چالش های پیش روی خود لازم است تا نوآوری، سرعت و چابکی را سنگ بنای راهبردی خود قرار دهد.

به گزارش اخبار پولی مالی، چالش‌های عمده عبارتند از جبران کمبود منابع، برآوردن نیازهای و انطباق با شرایط در حال تغییر، توسعه محصولات با توان رقابتی بالا و کاهش روند افزایش هزینه ‌ها.

۱- بحران منابع

یکی از چالش‌های مهم که شرکت‌های بیمه در سالهای پیش رو با آن مواجه خواهند شد، کمبود منابع است. در بخش ویژه ای مانند بیمه، فرسایش آثار خود را در طول همه گیری کووید ۱۹بر صنعت وارد کرده است. این مشکل با این واقعیت تشدید می‌شود که اکثر کارکنان این صنعت در سن متوسط ​​هستند و یافتن جایگزین مناسب برای آنها کار دشواری خواهد بود. علاوه بر این، برای جذب استعدادهای تازه، ارائه دهندگان بیمه باید بر چالش هایی مانند کار بیش از حد، کمبود انگیزه، فرصت های رشد و دستمزد ناکافی غلبه کنند.

راه حل

مشکل کمبود منابع از دو طریق قابل حل است. در سطوح داخلی، شرکت‌های بیمه باید راه‌های بهبودیافته‌ای را برای ارتقای مهارت‌های پیشین و استفاده از مهارت های جدید ارائه دهند. با این حال، یک نقطه ضعف در این راه حل وجود دارد. روش های ترفیع باید مستمر باشد زیرا میانگین دوره تصدی تازه واردان در این بخش بیش از ۲ سال نیست. این باعث می شود آموزش، جایگزینی پرهزینه و کم ثمر باشد.

راه دیگر برای مقابله با این مشکل، برون سپاری وظایف دفتر پشتیبان به ارائه دهندگان BPO بیمه است. شرکای شخص ثالث منابع کافی را در هر زمانی از سال برای کمک به ارائه دهندگان بیمه برای رفع نیازهای متغیر خود خواهند داشت.

۲- افزایش هزینه ها

در عصر پس از همه گیری، تورم یکی از دلایل نگرانی برای صنعت است. شرکت های حمل و نقل لازم است تا مسافت بیشتری را طی کنند تا هزینه ها را تحت کنترل داشته باشند. در عین حال، آنها باید برای باقی ماندن در بازار هزینه هایی را متحمل شوند. دو مورد از محرک های اصلی هزینه در صنعت، رعایت الزام های نظارتی و بازاریابی محصولات است. به عنوان مثال، شرکت‌های بیمه برای پیشرو بودن ماندن، باید محصولات بیشتری تولید کنند و در نتیجه هزینه‌های بیشتری را به عمل آورند. کاهش خطوط تولید منجر به کاهش حاشیه سود خواهد شد.

راه حل

شرکت های بیمه از دو طریق می توانند هزینه ها را تحت کنترل داشته باشند. یک راه اثبات شده برای صرفه جویی در هزینه ها، داشتن یک مکان متمرکز برای کارهای پشتیبان است. این مکان می تواند در هر جایی باشد. گزینه موجود دیگر این است که کار دفتر پشتیبانی که به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط نیست را در مکان های مختلف بر اساس مزیت منطقه زمانی غیرمتمرکز حفظ کنند. در هر صورت این شرایط به شرکت های بیمه کمک می کند تا هزینه های عملیاتی نگهداری مؤسسه خود را کاهش دهند.

۳- سیستم های قدیمی

دیجیتالی شدن صنعت بیمه را با طوفانی سهمگین مواجه کرده است. این در درجه اول به این دلیل است که دیجیتالی کردن راه هایی را ایجاد کرده که از طریق آن بیمه گران می توانند هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهند. آنها می توانند این کار را انجام دهند در حالی که به طور همزمان مطابق با الزامات نظارتی و افزایش خدمات مشتری هستند. با این حال، برای انتقال به یک پلت فرم دیجیتالی، مهم است که گردش کار و فرآیندها به صورت بهینه و به روز نگهداری شوند. با این حال، چالش بیشتر مربوط به سیستم های قدیمی است. اکثر شرکت های بیمه عملیات خود را بر روی سیستم های قدیمی اجرا می کنند. این سیستم‌ها تکه تکه هستند که ساده‌سازی را به یک کار چالش برانگیز تبدیل می‌کند. اتکای بیش از حد به این سیستم انتقال به پلتفرم دیجیتال را دشوارتر می کند. در نتیجه، شرکت‌های بیمه خود را در مقابل چالش مشاهده می کنند و بدین ترتیب نمی‌توانند از صرفه‌جویی‌های مقیاس ارائه شده توسط دیجیتالی‌سازی حداکثر استفاده را ببرند.

راه حل

نیروی کار از راه دور و فناوری رایانش ابری. ارائه‌دهندگان BPO بیمه در اتخاذ مدل‌های جدید دیجیتال جهت اجرای فرآیندها، جلوتر از بیمه گران بیمه عمل می کنند. شرکت‌های بیمه که توسط سیستم‌های قدیمی محدود شده‌اند، می‌توانند از موفقیت BPOهای بیمه برای استفاده حداکثری از دیجیتالی شدن استفاده کنند. این امر مزیت دوگانه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه ها را به همراه دارد.

نتیجه گیری

صنعت بیمه می تواند با مشارکت با یک ارائه دهنده خدمات پشتیبان توانا بر این چالش های بزرگ پیش رو غلبه کند. ارائه دهندگان BPO تجربه خود را برای مقابله با این چالش ها به منصه ظهور خواهند رساند. این مشارکت به شرکت‌های مخابراتی کمک می‌کند تا با نیمی از هزینه‌ها، سطوح کارایی مورد نیاز و در حال تغییر را برآورده کنند. با این حال، بیمه گران باید در انتخاب شریک مراقب باشند. تنها یک شرکت بیمه BPO با ترکیبی از تجربه، تخصص و فناوری می‌تواند ارزش افزوده‌ای را که برای رویارویی با چالش‌های امروزی لازم است به ارمغان بیاورد.

منبع: اخبار مالی شماره ۳۳

ترجمه ایمان ایزدی مقدم

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.