تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 9:18
کد خبر : 30524

سرمایه انسانی مزیت پایدار بانک توسعه تعاون در پیشرفت عملیات بانکی

سرمایه انسانی مزیت پایدار بانک توسعه تعاون در پیشرفت عملیات بانکی
اخبار پولی مالی_ سرپرست بانک توسعه تعاون از سرمایه انسانی به عنوان مزیت پایدار در جهت پیشرفت عملیات بانکی یاد کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ادارات شعب استان‌ها اظهار داشت: سازمان‌ها همواره در پی کسب و ایجاد مزیت رقابتی در بازارها و عرصه‌های فعالیت هستند.

وی افزود: فرآیندهای نوین، محصولات جدید، روش‌های نوآورانه فروش، تکنولوژی‌های جدید و انواع راهبردهای بازاریابی و توسعه بازار توسط سازمان‌ها بکار گرفته می‌شود تا مخاطبین و مشتریان بیشتری را در بازار و اجتماع به سمت خود جذب نمایند.

شیخ حسینی تصریح نمود: با گذشت زمان معمولا سازمان‌ها از تکنولوژی‌ها روش‌ها و راهبردهای اطلاع یافته و آن را به نوعی به دست می‌آورند تا در بازار رقابت عقب نمانند.
وی تاکید کرد: آن مزیت رقابتی که قابلیت کپی برداری ندارد مزیت سرمایه انسانی است که چنانچه در اختیار سازمان باشد و به نحو مناسب مدیریت شود می‌تواند عامل اصلی موفقیت سازمان و تداوم در روند رو به پیشرفت سازمان تلقی شود.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: در سازمان‌های خدمات محور و مشتری محور همانند بانک‌ها نقش اصلی بر عهده سرمایه انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: خلق ارزش برای سازمان و مشتریان و ذی‌نفعان از طریق سرمایه انسانی صورت می‌پذیرد و حداکثر سازی رضایت مشتریان با ایفای نفش بهینه نیروی انسانی دست یافتنی است.

شیخ حسینی گفت: مدیران استان‌ها در نظر داشته باشند که توجه به نیروی انسانی هم از بعد مادی و هم از بعد معنوی بسیار کارساز است و رعایت احترام و ارزش نهادن و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی در دستیابی استان به اهداف ابلاغی و عملکرد مناسب توسعه‌ای اثرگذار است.

وی یادآور گردید: سرمایه انسانی به عنوان امانت در اختیار مدیر استان قرار گرفته است و چنانچه نیرو انگیزه و روحیه مناسب برای فعالیت نداشته باشد، بهره‌وری سازمان نیز پایین می‌آید.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: چنانچه نیروی انسانی دچار خطا یا سهوی گردد، در مراحل اولیه با تذکر و یادآوری و با حفظ آبرو و اعتبار می‌توان او را در مسیر صحیح هدایت نمود و خیرخواهی و حفظ اعتبار فرد بسیار مهم است.

شیخ حسینی یادآور شد: البته کارآمدی و ارائه خدمات به نحو مناسب به مشتریان و مراجعین بسیار مهم است و سهل‌انگاری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: مدیران با هوش عاطفی ، هوش احساسی و هوش اجتماعی و مهارت‌هایی که لازمه مدیریت است و با در نظر داشتن پیچیدگی‌های مباحث مدیریت سرمایه انسانی بایستی در هدایت زیرمجموعه خود در مسیر پیشرفت سازمانی تلاش نمایند.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: جانشین پروری و شکوفا سازی استعدادها از جمله مواردی است که مدیران علاوه بر ارتقای شاخص‌های عملکردی باید بدان توجه کنند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون نیازمند مدیران اخلاق محور است که ضمن اجرای برنامه‌های جذب منابع، پرداخت تسهیلات، مدیریت‏ مطالبات و صدور ضمانت‌نامه و صدور اعتبار اسنادی، به عنوان یک مربی در پرورش استعدادهای نیروی انسانی نیز سرآمد باشند.

شیخ حسینی گفت: اخلاق یکی از ویژگی‌های غیر قابل حذف و بی‌بدیل مدیر است و توجه به نیازهای همکاران، رفع مشکلات آنان، دلجویی، مراقبت، مدارا، تصمیمات منصفانه، پرهیز از قضاوت عجولانه، رعایت عدالت توزیعی و ایجاد انگیزه در خصوص سرمایه انسانی حائز اهمیت است.

سرپرست بانک توسعه تعاون در انتهای سخنان خود در مورد واگذاری مسئولیتهای مدیریتی گفت: برای واگذاری مسئولیت‌ها در جایگاه‌های مدیریتی دقت و توجه خاص به عملکرد افراد داریم و چنانچه فرد از توانمندی، قابلیت و تجربه مناسب عملکرد برخوردار باشد، واجد مراتب مدیریتی تلقی می‌گردد.

در این جلسه رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی، صیاد رحمان پور سرپرست مدیریت امور استان ها و شعب، حسین فولادی وندا رئیس اداره کل رفاه کارکنان و احسان بندری رئیس اداره کل کارگزینی نیز مطالب تخصصی در رابطه با سرمایه انسانی مطرح نمودند و تعدادی از مدیران و کارکنان استان‌ها نیز از طریق ویدئو کنفرانس سوالات و مباحث خود را مطرح نمودند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.