تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 14:02
کد خبر : 36796

ریزش ۴ هزار واحدی شاخص بورس

ریزش ۴ هزار واحدی شاخص بورس
اخبار پولی مالی_ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با چهار هزار و ۲۳۵ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴١۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۴۸۲ واحد افزایش به ۴۱۴ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۸۷ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۹۱۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۹۱۱ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۷۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۹۶ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۲۴۲ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۸۷ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۱۳۶ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۲۰ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۸۰ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۵۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۶۴ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۸۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) ۴۰۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۸۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۳۲ واحد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۲۹۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ذوب آهن صفهان (ذوب)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ١۵ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۴۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۱۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۸ هزار و ۳۴۲ نوبت بود.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بانک دی (دی)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و بهمن دیزل (خدیزل) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.