تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 17:17
کد خبر : 75163

روی خوش طلا به کریسمس

روی خوش طلا به کریسمس
اخبارپولی مالی _ قیمت طلای جهانی در معاملات امروز که به دلیل کریسمس کاهش یافته بود، دوباره به روند صعودی خود برگشت.

به گزارش اخبارپولی مالی به نقل از رویترز، بهای هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰۶۳ دلار و ۷۸ سنت رسید، پس از اینکه در جلسه قبل به بالاترین سطح بیش از دو هفته اخیر خود یعنی ۲۰۷۰ دلار و ۳۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۷۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در همین حال یک استراتژیست بازارهای جهانی گفت: قیمت طلا پس از دریافت مجوز از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز جمعه گذشته که انتظارات نرخ پایین‌تر قیمت‌گذاری شده بازارها را تایید می‌کند، در هفته جدید افزایش یافته است.

از سویی دیگر، داده‌های منتشر شده نشان داد که قیمت‌های ایالات‌متحده در ماه نوامبر برای اولین بار در بیش از ۳.۵ سال گذشته کاهش یافت و افزایش سالانه تورم را به زیر ۳ درصد رساند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همچنین در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۴.۳۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۷۲.۸۵ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۲۰۹ دلار و ۷۴ سنت رسید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.