تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 16:01
کد خبر : 462

گزارش:

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس
اخبار پولی مالی- در دومین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان نظرات خود را راجع به وزیر اقتصاد بیان کرده و خاندوزی به بیان برنامه های خود پرداخت.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل ازاخبار مالی، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، اخرین خان برای دولت جدید به منظور استقرار کامل و همه جانبه در کشور است.

امروز در دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی نوبت به سید احسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و امور دارایی رسید.

در ابتدا کمیسیون اقتصادی گزارشی را در خصوص برنامه های این وزیر پیشنهادی ارائه کرد و در پایان آن خاندوزی را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی بر شمارد.

در ادامه برخی دیگر از نمایندگان مجلس از موافق تا مخالف پشت تریبون مجلس رفتند و نظر خود را در خصوص وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

مهدی ظغیانی نماینده مردم اصفهان در موافقت با وزیر پیشنهادی در گفت: خاندوزی از ۱۴ سال پیش تا امروز در مرکز پژوهش‌های مجلس و یک سال و نیم در کمیسیون اقتصادی فعالیت داشته است و فردی امانتدار، متعهد و متخصص است.

طغیانی افزود: خاندوزی بهترین گزینه برای نقش‌آفرینی در حوزه اقتصاد اسلامی است و شخصیت تحول گرایی چون او می تواند در دولت سیزدهم نوید بخش باشد.

محمدرضا پور ابراهیمی دیگر نماینده ای بود که پشت تریبون مجلس حاضر شد و در خصوص خاندوزی گفت: جدیت، پیگیری و اشراف علمی خاندوزی برای حل مشکلات اقتصادی کشور قابل اهمیت است؛ به دو شرط سلامت و کارآمدی آقای خاندوزی را حمایت می کنیم.

در ادامه مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد نظرات خود در خصوص وزیر پیشنهادی را بیان کرد.

ویس کرمی میزان تجربه عملی و مدیریتی آقای خاندوزی را کم دانست و اظهار داشت: راه نجات اقتصاد کشور در اقتصاد مقاومتی است اما در تألیفات سوابق آقای خاندوزی، اقتصاد مقاومتی کمرنگ است..

در ادامه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه، خاندوزی را فردی مطالبه گر و فساد ستیز دانست و گفت: وزیر پیشنهادی دارای تجربه لازم خصوصا در حوزه نظام قانونگذاری بوده است.

معصومه پاشائی بهرام، نماینده مردم جلفا نیز در نشست عصر مجلس اعلام کرد: بزرگ ترین چالش اقتصاد، قدرت بانک های کشور است که وزیر پیشنهادی اصلاح نظام پولی و بانکی را در دستورکار خود قرار داده است.

پاشائی همچنین، فعال سازی ستاد اقتصادی دولت و اصلاح نظام مالیاتی و گمرک را از مهم ترین برنامه های وزیر پیشنهادی دانست.

نماینده مردم جلفا و در جواب برخی از نمایندگان که خاندوزی را ناآشنا با اقتصاد مقاومتی می دانستند گفت: وی مقالات علمی متعددی در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد و همچنین یادداشت هایی در این خصوص در سایت khamenei.ir داشته است.

در آخر سید احسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی پشت تریبون رفت و از برنامه های خود گفت.

خاندوزی ارتقا وزارت اقتصاد و دارایی و بازطراحی سیستم‌ها با هدف مقاوم‌سازی مالیه دولت و پشتیبانی از بخش‌های مولد و مانع‌زدایی از تولید و کاهش نابرابری‌ها با تکیه بر فناوری های نوین را به عنوان برنامه بلند مدت خود اعلام کرد.

همچنین به برنامه های کوتاه مدت خود اشاره کرد و گفت: اقدام فوری در حوزه مالیه دولت، گذر از کسری بودجه در سال جاری است.

وی کمک به ثبات اقتصاد کلان و مهار پایدار تورم را مهمترین اولویت وزارت اقتصاد و دارایی دانست.

خاندوزی در شرح وظایف وزارت اقتصاد و دارایی به مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزها به برای تسهیل تولید، ایجاد بستر مناسب برای سهامداران خرد به منظور افزایش مشارکت در بازار سرمایه، تقویت برون گرایی و دیپلماسی اقتصاد و استفاده از سرمایه ایرانیان خارج برای تقویت اقتصاد داخلی اشاره کرد.

وی اهم برنامه‌های وزارت اقتصاد را اینگونه بیان کرد: افزایش شاخص GDP به ۱.۵ برابر تا پایان دولت، استقرار مالیات بر عایدی سرمایه، هوشمندسازی سیستم مالیاتی و تلاش برای ایجاد شناسنامه بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار ما قرار دارد.

خاندوزی در ادامه به مباحثی چون مناطق آزاد، موضوع دارایی های دولت و خصوصی سازی و سهام عدالت نیز پرداخت.

گفتنی است بررسی صلاحیت دیگر وزرای پیشنهادی همچنان تا روز اعلام نتایج نهایی ادامه دارد./

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.