تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 17:39
کد خبر : 75755

سخنگوی سازمان امور مالیاتی:

روزانه ۶میلیون صورتحساب در سامانه مودیان صادر می شود

روزانه ۶میلیون صورتحساب در سامانه مودیان صادر می شود
اخبار پولی مالی_ از اول دیماه تاکنون روزانه بالغ بر ۶ میلیون صورتحساب در سامانه مودیان صادر شده است.

به گزاش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان مالیاتی، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: با توجه به الزام قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اجرای قانون از تاریخ اول مهرماه سال ۱۴۰۲ برای اشخاص حقوقی و از اول دیماه امسال برای اشخاص حقیقی لازم الاجراست.

وی افزود: تعداد کل مودیانی که از طریق سامانه مودیان صورتحساب موفق الکترونیکی ارسال داشتند عددی بالغ بر ۷۴ هزار و ۴۴۸ مودی است که این مودیان شامل اشخاص حقوقی اعم از بورسی و فرابورسی و دولتی و همچنین اشخاص حقیقی است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در این میان تعداد مودیان بورسی و فرابورسی، ۴۸۹ شرکت بوده است و تاکنون از تعداد ۲۰۰ شرکت دولتی دارای شناسه فعال،تعداد ۹۶ شرکت دولتی ارسال موفق صورتحساب الکترونیکی داشته اند.

موحدی بکنظر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بالغ بر ۶۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۵۵ صورتحساب دریافت کردیم که ۳۸ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۵۲ صورتحساب مربوط به اول دیماه تاکنون است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: از اول دیماه تاکنون روزانه بالغ بر ۶ میلیون صورتحساب دریافت شده است که این تعداد، عدد قابل توجهی است و منتظر هستیم تا در روز‌های آتی این اعداد رشد بیشتری داشته باشد.

وی در مورد شرکت‌های متصل نشده به سامانه مودیان هم گفت: شرکت‌های دولتی فرقی با سایر شرکت‌ها ندارند و بایستی در صورت ارائه کالا‌ها و خدمات، به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی بپردازند و الا مشمول جرایم در نظر گرفته شده در قانون خواهند شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.