تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 12:50
کد خبر : 36401

طی هفته گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۸درصدی حجم و ۲۲درصدی ارزش معاملات در بورس کالا

رشد ۱۸درصدی حجم و ۲۲درصدی ارزش معاملات در بورس کالا
اخبار پولی مالی_ در هفته منتهی به 11 آذر ماه 2 میلیون و 315 هزار و 255 تن انواع کالا به ارزش 163 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد 18 و 22 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله یک میلیون و ۸۹۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۴۶ تن سیمان، ۲۸۴ هزار تن سنگ آهن، ۲۷۷ هزار و ۳۰۳ تن فولاد، ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۲۵ هزار و ۳۵۰ تن روی، ۵ هزار و ۹۷۵ تن آلومینیوم، ۴ هزار و ۱۱۰ تن مس، ۲ هزار تن چدن، ۱۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۳۴ کیلوگرم شمش طلا و ۲ هزار و ۱۱۸ دستگاه خودرو دادوستد شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۳ هزار و ۳۳۷ تن انواع کالا به ارزش ۶۴ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۹۰ هزار و ۴۴۳ تن مواد پلیمری، ۱۲۳ هزار تن وکیوم باتوم، ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۳۶ هزار و ۶۳۶ تن مواد شیمیایی، ۷ هزار و ۳۴۰ تن گوگرد، ۲۷۰ تن آرگون، ۴ هزار و ۶۶۸ تن روغن پایه، ۲۰۰ تن عایق رطوبتی و ۸۶ هزار و ۵۷۹ تن قیر معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۲۲ هزار و ۶۴۲ تن کالا بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.