تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 18:14
کد خبر : 519

طی مرداد ماه در بازار فیزیکی رقم خورد؛

رشد ۱۷ درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران

رشد ۱۷ درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران
اخبار پولی مالی- طی مرداد ماه سال جاری، 4 میلیون و 726 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 355 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به تیر ماه رشد 17 درصدی حجم معاملات را تجربه کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۸ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۶۳۸ هزار و ۱۹۵ تن انواع فولاد، ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تن سیمان، ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن انواع مس، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۹۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۵۱ هزار و ۹۸۰ تن آلومینیوم، ۲۳۰ هزار تن سنگ آهن، ۸۶ هزار و ۳۳۵ تن روی، ۴۰۰ تن کک، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی و ۳۵ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی مرداد ماه افزون بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۵۱ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

دراین تالار بالغ بر ۲۵۰ هزار و ۴۲۷ تن انواع قیر، ۲۴۲ هزار و ۷۸۹ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۵ هزار و ۷۶۰ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۸۳۵ تن روغن، ۲ هزار تن سلاپس واکس و ۳۳۱ هزار و ۶۴۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۸ هزار و ۹۲۰ تن گوگرد، ۲۲۰ تن آرگون، یک هزار و ۷۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۴۳ هزار و ۲۵۶ تن انواع کالا را تجربه کرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.