تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 18:05
کد خبر : 58627

رشد ۱۴ درصدی درآمد عملیاتی پتروشیمی پارس

رشد ۱۴ درصدی درآمد عملیاتی پتروشیمی پارس
اخبار پولی مالی_ درآمدهای عملیاتی شرکت پتروشیمی پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۱ به نسبت دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ با رشدی ۱۴ درصدی همراه شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، بررسی عملکرد دوازده ماهه شرکت پتروشیمی پارس نشان می‌دهد که درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۴۵۲ هزار و ۲۴۷ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال به ۵۱۵ هزار و ۹۵۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال افزایش یافت.

شرکت پتروشیمی پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۱، سه میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۷ تن از محصولات خود را به فروش رساند.

از مجموع حجم محصولات فروش رفته این شرکت در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، ۵۶ درصد به فروش داخلی محصولات این شرکت و ۴۴ درصد نیز به فروش صادراتی محصولات این شرکت اختصاص داشت.

حجم فروش صادراتی محصولات پروپان، بوتان و اتیل بنزن در شرکت پتروشیمی پارس در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۶۸ تن بود که در سال ۱۴۰۱ با رشدی ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۴۵ تن رسید.

همچنین با افزایش حجم صادرات محصولات این شرکت در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از فروش صادراتی این شرکت حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

با افزایش ۴۰ درصدی درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از فروش صادراتی «پارس» نیز از ۱۹۴ هزار و ۱۱۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال به ۲۷۱ هزار و ۸۲۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال رسید.

شرکت پتروشیمی پارس در سال ۱۴۰۱ با ایجاد درآمدی ۵۱۵ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریالی توانست سود خالصی ۱۴۵ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۹۸ میلیون ریالی را کسب کند.
از مجموع درآمد حاصل شده این شرکت در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، بیشترین درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی پارس به درآمد حاصل از فروش محصول پروپان اختصاص داشت.

مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات پروپان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشدی ۴۵ درصدی از ۱۱۴ هزار و ۲۹۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال به ۱۶۵ هزار و ۳۹۱ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

افزایش درآمد حاصل از فروش محصول پروپان در این شرکت نه تنها از رشد نرخ فروش محصولات نشأت گرفته بلکه حجم فروش این محصول نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد همراه بود.

در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱، حجم فروش محصولات پروپان نسبت به دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ با رشدی حدود ۱۴ درصدی همراه شد و از ۷۹۵ هزار و ۹۹۵ تن به ۸۶۸ هزار و ۶۸۱ تن رسید.

نرخ فروش محصول پروپان در سال ۱۴۰۰ معادل با ۱۵۰ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۱۷ ریال بود که در سال ۱۴۰۱ با رشدی ۲۷ درصدی به ۱۹۰ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۵۹ ریال افزایش پیدا کرد.

بوتان یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در سال ۱۴۰۰ درآمد حاصل از فروش این محصول ۸۲ هزار و ۲۲۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال بود.
در سال ۱۴۰۱ درآمد حاصل از فروش محصول بوتان نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشدی ۳۱ درصدی همراه شد و به ۱۰۷ هزار و ۴۴۴ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال رسید.
دیگران چه می خوانند:
تقسیم ۱۰۰ درصدی سود به میزان ۵۶۰ تومان به ازای هر سهم/پتروشیمی بوعلی رشد سود خود را دوبرابر کرده است

افزایش ۳۱ درصدی درآمد حاصل از فروش محصول بوتان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به علت افزایش حجم تقاضا و فروش این محصول از ۵۴۷ هزار و ۲۰۷ تن به ۵۵۸ هزار و ۵۱۸ تن بود.

لازم به ذکر است که تنها عامل در افزایش درآمد فروش محصول بوتان حجم فروش این محصول نبود بلکه نرخ فروش این محصول نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۸ درصدی همراه شد.

نرخ فروش محصول بوتان که در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۵ ریال بود در سال ۱۴۰۱ به ۱۹۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۰۲ ریال افزایش پیدا کرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.