تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 - 18:55
کد خبر : 20783

با تائید سهامداران؛

پتروشیمی پارس ۲۷۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم کرد

پتروشیمی پارس ۲۷۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم کرد
اخبار پولی مالی_ سهامداران پتروشیمی پارس با تصویب صورت های مالی، با تقسیم سود ۲۷۰ ریال به ازای هر سهم موافقت کردند.

به گزارش اخبار پولی مالی، مجمع عادی سالیانه پتروشیمی پارس صبح روز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، در مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و با تصویب صورت های مالی شرکت، به ازای هر سهم ۲۷۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد
در ابتدای جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی پارس، مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس به ارائه نکاتی در خصوص عملکرد شرکت طی سال ۱۴۰۰ و طرح های آینده پتروشیمی پارس پرداخت و گفت: پارس تنها شرکت تامین کننده و تنها تولید کننده با بهترین کیفیت استایرن منومر کل کشور است و ۵۳۰ هزارتن بین مجتمعی این محصول را توزیع میکنیم، اما در سالهای آینده با کمبود عرضه این محصول مواجه خواهیم شد.
وی در خصوص میزان فروش کل شرکت یادآور شد: فروش کل شرکت از سال ۹۷ از ۹۵۷۶ میلیارد تومان به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
حسنی ادامه داد: رتبه اول شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید در گروه فرآورده‌های نفتی و ارتقاء رتبه ۳۴ به رتبه ۲۸ در میزان فروش و درآمد میان صد شرکت برتر ایران و کسب بالاترین رتبه اعتباری مالی ایران بخشی از دستاوردهای پتروشیمی پارس است.
مدیرعامل پتروشیمی پارس گفت: ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان شرکت پتروشیمی پارس و افزایش فروش صادراتی در راستای ارزآوری و حمایت از تولید داخلی و تامین خوراک صنایع داخلی کشور از برنامه های افزایش تولید پتروشیمی پارس به شمار می رود.
وی ادامه داد: رفع تنگناهای تولید استحصال اتان و اتیل بنزن و استایرن منومر و افزایش ظرفیت واحد اتیل بنزن و توجه به صیانت از محیط زیست و توسعه ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست و توسعه زنجیره ارزش از طریق تعریف و اجرای پروژه های پایین دستی مانند PDH/PP بخشی از اقدامات ارزشمند شرکت پتروشیمی پارس است.
وی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت:هدف از طرح PDH/PP جلوگیری از خام فروشی و افزایش تاب‌آوری و تولید پروپیلن به عنوان ماده خام پایه در مرحله اول و سپس تولید پلی پروپیلن جهت پاسخگویی به نیاز بازار داخلی و افزایش توان صادراتی از استفاده از خوراک های اولیه و زیرساخت‌های موجود در منطقه و توسعه صنایع پایین دستی از دیگر اهداف طرح PDH/PP است.
حسنی در خصوص سرمایه گذاری طرح PDH/PP گفت: سرمایه‌گذاری آن ۵۳هزار میلیارد ریال است. زمین این طرح  نیز در اختیار ما گذاشته شده است. همچنین طراحی ساختار اجرایی و اخذ تاییدیه هیئت مدیره و تشکیل کمیته راهبردی پروژه و مذاکره با شرکت‌های صاحب دانش فنی برای نهایی نمودن لیسانس واحدها و مذاکره با بانک‌های ایرانی و سایر تامین کنندگان مالی از مهمترین اقدامات صورت گرفته این طرح است.
به گفته وی اجرای پروژه مدیریت دارایی های فیزیکی و بومی سازی و ساخت داخل قطعات توربو کمپرسور ها شامل پره های توربین و کمپرسور و بومی سازی و ساخت داخل انواع مبدل های صفحه های و لوله های انبساطی و پروژه ارتقاء سطح ایمنی واحد استحصال اتان با احداث مخزن آب آتش نشانی از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی پارس است.
به گفته مدیرعامل پتروشیمی پارس برای فروش اتان مازاد خود با پتروشیمی جم در حال انعقاد یک قرارداد است.

گفتنی است؛ شرکت پتروشیمی پارس طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بنابر الزام سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت هرگونه سود سهام جاری و یا سنواتی صرفا از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه میسر خواهد بود و به همین منظور سهامدارانی که تا کنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند می بایست در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.