تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 8:36
کد خبر : 60751

رای مثبت سهامداران بانک خاورمیانه به صورت‌های مالی و افزایش سرمایه

رای مثبت سهامداران بانک خاورمیانه به صورت‌های مالی و افزایش سرمایه
اخبار پولی مالی_ مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک خاورمیانه صبح روز پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ برگزار شدند.

به گزارش اخبار پولی مالی، سهامداران صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و تقسیم سود به میزان ۲۰۰ ریال برای هر سهم را تصویب کردند. همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه ۱۵ هزار میلیاردی ریالی از محل سود انباشته به تصویب سهامداران رسید تا سرمایه ثبتی “وخاور” تا ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

مجامع بانک خاورمیانه با حضور بیش از ۸۶ درصد سهامداران در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد و به صورت همزمان سایر سهامداران نیز به صورت آنلاین امکان حضور و مشارکت در آن را داشتند.

در ابتدای این نشست غلامعلی کامیاب، رئیس هیات‌‌مدیره بانک خاورمیانه، به عنوان رئیس مجمع به سهامداران حاضر و مخاطبان آنلاین خیرمقدم گفت و سپس با رای حاضران مهدی نصیریان و عباس غفاری به عنوان ناظران و علی خلیلی سادات‌لو به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند. نماینده سازمان بورس و نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل نیز به منظور ارائه گزارش به حضور در پنل دعوت شدند.

در ادامه ‌رئیس مجمع، از قائم مقام مدیرعامل بانک دعوت کرد تا گزارش فعالیت هیات‌مدیره بانک را برای سهامداران قرائت کنند.

مجید نورمحمدی، ضمن خوشامدگویی به سهامداران در ابتدا پیام هیات‌مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه و پیام مدیرعامل بانک را قرائت کرد و سپس خلاصه گزارش عملکرد مالی بانک را به اطلاع سهامداران رساند.

در بخشی از پیام جواد جوادی، مدیرعامل بانک خاورمیانه اشاره شد: «با وجود چالش‎های سال گذشته خوشبختانه موفق شدیم کارنامه مثبتی از عملیات بانک را به سهامداران محترم تقدیم کنیم و اهداف پیش‌بینی‌شده را محقق سازیم. در این سال، سود بعد از کسر مالیات بانک ۲۹٫۸۸۸ میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است. با ثبت افزایش سرمایه بانک که به تصویب مجمع عمومی بانک رسیده بود، سرمایه بانک به ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

این افزایش از محل سود انباشته تامین شد تا امکان افزایش ارائه تسهیلات به بنگاه‌های فعال، مولد و موفق اقتصادی کشور فراهم گردد. در نظر داریم در صورت تصویب سهامداران در مجمع عمومی فوق العاده، از محل سود انباشته بانک معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه تخصیص دهیم و سرمایه بانک را به ۵۰ هزار میلیارد ریال برسانیم.

ادامه فعالیت‌های بانکداری بین‌الملل در حوزه حواله ارزی و حفظ کارگزاران خارجی، عاملیت بانکی کانال‌های مجاز انتقال ارز و ادامه فعالیت‌ها در حوزه بانکداری سرمایه‌گذاری و عاملیت صندوق توسعه ملی و همچنین افزایش اعطای تسهیلات شاخص‌های مثبتی هستند که در گزارش هیات‌مدیره به مجمع محترم به صورت مشروح قابل مشاهده است.

بانک خاورمیانه به دلیل رعایت استانداردهای حرفه‌ای بانکداری و الزام هیات‌مدیره بر سلامت و صحت عملیات بانکی، جزو معدود بانک‌هایی است که از نظر رعایت استاندارد کفایت سرمایه حائز امتیاز قابل قبول از نظر استانداردهای بازل بوده و جزو بانک‌های با بالاترین رتبه کفایت سرمایه کشور است.

علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بانکی، ما تلاش کرده‌ایم برای کمک و حمایت از مشتریان نظام بانکی از تمام امکانات خود در حوزه بین‌الملل برای انجام تجارت در حوزه یورو به‌خصوص در زمینه تامین کالاهای اساسی، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه استفاده کنیم.

شفافیت و درستی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بانک همواره مدنظر هیات‌مدیره بوده و رتبه شفافیت و اطلاع‌رسانی بانک همواره در میان بانک‌های بورسی شاخص بوده است. سهام بانک خاورمیانه در سال گذشته ۲۳۳ روز معاملاتی داشته و دارای ۹۰/۹۰ درصد سهام شناور آزاد در سامانه بورس و اوراق بهادار تهران می‌باشد.»

در ادامه نماینده بازرس قانونی بانک گزارش بازرس را برای سهامداران قرائت کرد و قائم مقام بانک ضمن توضیح نکات طرح شده در گزارش حسابرس به سوال‌های سهامداران پاسخ داد. پیش از رای‌گیری، در مورد سایر مفاد دستور جلسه مجمع، مدیرعامل و سایر اعضای هیات‌مدیره بانک‌ برای سهامداران توضیحاتی ارائه دادند.

سهامداران ضمن تعیین پاداش و حق حضور برای اعضای غیرموظف هیات‌مدیره، روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات را به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی‌های بانک خاورمیانه برگزیدند. همچنین موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس علی البدل با رای سهامداران انتخاب شدند.

به منظور انجام فعالیت های حوزه مسئولیت‌ اجتماعی، سهامداران با اختصاص ۸۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه موافقت کردند.

پس از اتمام مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تشکیل شد و سهامداران پس از استماع گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه و گزارش حسابرس در این زمینه، با اجماع آرا افزایش سرمایه بانک را به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته تصویب کردند. با این مصوبه سرمایه بانک به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

در ادامه در مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده، برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره رای‌گیری شد و پرویز عقیلی کرمانی، جواد جوادی، امیرحسین امین آزاد، عبدالکریم قوامی‌فر، غلامعلی کامیاب، علیرضا لگزایی و مجید نورمحمدی به‌عنوان عضو اصلی و مسعود سلطان‌زالی بگلو به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.