تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 13:36
کد خبر : 67365

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با معاون رئیس موسسه بیمه اندونزی

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با معاون رئیس موسسه بیمه اندونزی
اخبار پولی مالی_ رئیس پژوهشکده بیمه، روز پنج‌شنبه 16 شهریور 1402 (7 سپتامبر 2023) با پریهانتورو معاون رئیس موسسه بیمه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه در این نشست که با میزبانی گرم موسسه بیمه اندونزی (AAMAI) [1] و با حضور پریهانتورو[۲] معاون رئیس موسسه بیمه اندونزی، امام باسوکی [۳] مدیر اجرایی موسسه بیمه اندونزی و مدیر شرکت مشاوران بیم‌سنجی ام.آی.بی و رِکان اندونزی [۴] ، خانم ایندراواتی سیارالله[۵] ، رئیس بخش بیمه عمر موسسه بیمه اندونزی، خانم فطری هارتاتی[۶] دبیر موسسه بیمه اندونزی و رئیس کل شرکت بیمه عمر شریعت کپیتال[۷] ، هِرا هارجانتو [۸] رئیس امور نمایندگان موسسه بیمه اندونزی و آته سومارنا [۹] رئیس دفتر حوزه ریاست موسسه بیمه اندونزی آغاز شد، رئیس پژوهشکده بیمه پس از معرفی پژوهشکده و گروه‌های پژوهشی آن و یادآوری جلسه مجازی اخیر خود با این موسسه، به دیدار رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور اندونزی اشاره نمود.

عسگری با بیان تشابه وظایف و فعالیت‌های پژوهشکده بیمه با موسسه بیمه اندونزی، خواستار ارائه برنامه‌های آموزش رسمی این موسسه به ویژه در حوزه تکافل و بیمه مبتنی بر شریعت اندونزی برای فعالان صنعت بیمه ایران شد. وی ضمن اشاره به سلسله وبینارهای دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی IIUM در حوزه تکافل، برگزاری برنامه‌های آموزشی در قالب وبینار در حوزه‌های مختلف بیمه را برای صنعت بیمه ایران مطلوب دانست و با ارائه جرئیاتی از همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲، از رئیس و مدیران ارشد موسسه بیمه اندونزی جهت حضور در همایش سال جاری به عنوان سخنران کلیدی و ارائه‌دهنده مقاله دعوت به عمل آورد.

رئیس پژوهشکده تصریح کرد؛ انتشارات مشترک در حوزه بیمه و تکافل به ویژه بیمه مبتنی بر شریعت که حوزه نوآورانه‌ای در صنعت بیمه اندونزی به شمار می‌آید، می‌تواند از زمینه‌های همکاری مشترک دو مجموعه باشد. برنامه‌های آموزشی رسمی نیز برای صنعت بیمه ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و مشابه دوره آموزشی دوهفته‌ای تکافل که در دانشگاه اینسیف برای مدیران صنعت بیمه ایران برگزار گردیده است را می‌توان با همکاری موسسه بیمه اندونزی برگزار نمود.

دعسگری از اعزام مدیران صنعت بیمه ایران به اندونزی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد؛ صنعت بیمه ایران نیز این آمادگی را دارد تا در تهران و یا شعبه بیمه ایران در دبی میزبان متخصصین این انجمن برای ارائه موارد آموزشی به فعالان صنعت بیمه ایران باشد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به نوپا بودن تکافل در ایران خواستار بهره‌مندی از تجربیات موسسه در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه تکافل شد و ضمن معرفی ساختار کلی صنعت بیمه ایران، به تشریح فرایند تاسیس کارگروه تکافل پژوهشکده متشکل از متخصصین مختلف در حوزه های آمار، اقتصاد، ریاضیات، فقه، بیم‌سنجی و بررسی و داوری الگوهای پیشنهادی تکافل شرکت‌های بیمه در کارگروه تکافل و صدور مجوز فروش محصولات تکافل توسط بیمه مرکزی پرداخت.

عسگری بیمه با اشاره به دریافت مجوز ارائه پنجره تکافل توسط ۹ شرکت بیمه، اولویت پژوهشکده بیمه در سال جاری را راه‌اندازی اولین شرکت مستقل تکافل اعلام کرد و خواستار همکاری موسسه بیمه اندونزی در زمینه راه‌اندازی شرکت تکافل، برگزاری آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی در این حوزه شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به واگذاری وظیفه تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه در سطوح متوسط و بالا به پژوهشکده بیمه، به تفاهم‌نامه صنعت بیمه ایران با شرکت بیمه عقیله سوریه اشاره و تصریح کرد، موسسه بیمه اندونزی درصورت همکاری با پژوهشکده بیمه، قادر خواهد بود تا با کشورهای همسایه ایران نیز همکاری داشته باشد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد به زودی تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه به صورت حضوری یا برخط منعقد گردد.

در ادامه ایندراواتی سیارالله، ضمن پخش کلیپ معرفی موسسه بیمه اندونزی توضیحاتی را در خصوص سطوح مختلف دوره‌های آموزشی موسسه در زمینه بیمه خرد، بیمه عمومی و مدیریت ریسک خاص بیمه و صدور گواهینامه، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی، ارتباط با دانشگاه و موسسات بیمه اندونزی و مؤسسات خارجی از جمله مؤسسه بیمه مالزی (MII)، مؤسسه چارتر بیمه لندن (CII)، صدور توصیه‌نامه برای نهاد ناظر و داوری و بررسی مقررات در مرحله تصویب در حوزه بیمه ارائه کرد و افزود؛ موسسه بیمه اندونزی به عنوان موسسه‌ای شناخته‌شده در سطح ملی و بین‌المللی، با حدود ۸ هزار عضو فعال که اغلب آن‌ها از مدیران صنعت هستند، آگاه‌سازی جامعه اندونزی در زمینه بیمه را بر عهده دارد و پژوهش‌هایی را نیز در حوزه بیمه انجام می‌دهد.

پس از آن پریهانتورو به برگزاری وبینار تخصصی موسسه بیمه اندونزی در اواخر آگوست ۲۰۲۳ اشاره کرد. وی توسعه سرمایه انسانی بیمه در اندونزی را مهم‌ترین مسئولیت محول شده به موسسه بیمه اندونزی از سوی نهاد ناظر برشمرد و افزود، سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه‌های بیمه عمر، بیمه عمومی و مدیریت ریسک سه رکن اساسی برای توسعه سرمایه انسانی[۱۰] در موسسه بیمه اندونزی است و از اوایل سال آتی میلادی نیز طرح جدیدی در حوزه تطبیق با قانون بخش بیمه برای داوطلبین مدیریت در صنعت بیمه تدوین خواهد شد.

پریهانتورو با تشریح سطوح سه‌گانه آموزش‌های موسسه بیمه اندونزی شامل سطح پایه، متوسط و پیشرفته اعلام کرد این موسسه در آینده نزدیک با همکاری پژوهشکده بیمه پژوهش‌هایی را انجام خواهد داد.

امام باسوکی مدیر اجرایی موسسه بیمه اندونزی و مدیر شرکت مشاوران بیم‌سنجی ام.آی.بی و رِکان اندونزی[۱۱] نیز آمادگی این موسسه را برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک اعلام کرد.

سپس خانم فیتری رئیس کل شرکت بیمه عمر شریعت کپیتال، تجربیات خود را در زمینه راه‌اندازی شرکت تکافل ارائه کرد. وی دریافت مدرک رسمی مدیریت ریسک از موسسه بیمه اندونزی را لازمه راه‌اندازی شرکت تکافل در این کشور عنوان کرد و افزود؛ بیمه مبتنی بر شریعت و تکافل و محصولات قابل ارائه در این حوزه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه اغلب جمعیت اندونزی مسلمان هستند. بر این اساس، پژوهشکده بیمه و AAMAI می‌توانند با مشارکت یکدیگر محصولات بیمه و تکافل جدید را تولید و عرضه نمایند.

پریهانتورو آمادگی این موسسه را برای همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه‌های مختلف شامل برگزاری هماییش و وبینار، هدایت پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و برقراری ارتباط پژوهشکده بیمه با دانشگاه‌های اندونزی اعلام کرد. وی با بیان چالش‌های موجود در حوزه تأمین برق مانند خودروهای برقی تصریح کرد؛ AAMAI برخی وبینارها را در زمینه خودروهای برقی و کمبود برق برگزار می‌نماید، همایش بزرگ انجمن در ۲۰۲۴ نیز با محوریت تامین برق خواهد بود و این امکان وجود دارد که این همایش به صورت مشترک با همکاری پژوهشکده بیمه برگزار گردد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پیش از برگزاری این همایش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه منعقد گردد و مدیران عامل شرکت‌های بیمه ایران و اندونزی با همراهی و همفکری یکدیگر بتوانند گام موثری در بهبود و ارتقاء عملکرد صنعت بیمه دو کشور بردارند.

عسگری در پایان با اشاره به اهداف یکسان دو مجموعه افزود: خواستار همکاری موسسه بیمه اندونزی در زمینه سرمایه گذاری مشترک در حوزه تکافل و تکافل اتکائی و راه‌اندازی شرکت تکافل ایرانی-اندونزیایی شد.

در این نشست، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه جهت ارائه و بررسی در هیئت مدیره موسسه بیمه اندونزی تهیه شد.

شایان ذکر است انجمن متخصصین مدیریت بیمه اندونزی، ابتدا با عنوان هیئت مشاوره حرفه‌ای بیمه اندونزی در سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد. سپس با انجمن حرفه‌ای‌های بیمه اندونزی ادغام و رسماً با عنوان جدید انجمن متخصصین مدیریت بیمه اندونزی (AAMAI) به حمایت از صنعت بیمه این کشور پرداخت. از مهم‌ترین وظایف این مؤسسه، برگزاری آزمون‌های مرتبط بیمه‌ای و آموزش و کارگاه‌های مرتبط با این آزمون‌ها است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.