تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 13:39
کد خبر : 59661

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی افتتاح شد

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی افتتاح شد
اخبار پولی مالی_ دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صمت، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مدیران بخش تعاون و جمع کثیری از تعاونگران افتتاح شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی روز (جمعه، ۲۳ تیر) با حضور «بهمن عبداللهی» رییس اتاق تعاون ایران، «سید محمد موسوی» معاون ماشین آلات وزارت صمت و برخی نمایندگان مجلس گشایش یافت.

در آیین گشایش این نمایشگاه «عزت‌الله اکبری تالارپشتی» رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و «اقبال شاکری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در قالب گروه های کالایی آسانسور، پله برقی، بالابر، نقاله، جرثقیل، لیفتراک، پیاده‌روی متحرک، مشاوره، طراحی تولید، نصب و راه‌اندازی، هوشمندسازی، فناوری‌های نوین، انجمن ها، اتحادیه ها، تشکل ها و مجلات تخصصی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تخصصی به نمایش درآمد.

نشست های تخصصی با حضور هیات های تجاری از کشورهای پاکستان، عراق، اقلیم کردستان، افغانستان و عمان با حضور فعالان صنعت آسانسور و پله برقی برای آشنای و فعالان این صنعت در عرصه صادرات برگزار می شود.

نمایندگان کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ترکیه و امارات متحده عربی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی حضور دارند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی از ۲۳ لغایت ۲۶ تیرماه جاری در سالن های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۲۷ برای بازدید عموم فراهم شده و میزبان علاقمندان و فعالان اقتصادی این صنعت خواهد بود. این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع از ۲۳ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ توسط اتاق تعاون ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر پا شده است.

صنعتگران از ظرفیت بازارهای بین المللی شانگهای و اوراسیا استفاده کنند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایران عضو سازمان های بین المللی شانگهای و اوراسیاست، زمینه صادرات فراهم شده است صنعتگران از ظرفیت این بازارها و کشورهای همسایه برای توسعه صادرات استفاده کنند.

« عزت الله اکبری تالارپشتی» روز جمعه در آیین افتتاحیه نمایشگاه آسانسور از ٢٣ تا ٢۶ شهریور ماه اظهار داشت: صنعتگران وارد بازارهای جهانی شوند این بازارهای بین المللی متعلق به ماست و کشورهای جهان آمادگی دارند تا از صنعتگران ایرانی استفاده کنند.

وی افزود: صادرات در هر صنعتی الزامی است در غیر اینصورت محکوم به افول می شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موانع اجرایی در صادرات باید رفع شود گفت: اکنون موانعی وجود دارد که نیاز به قانون ندارد و با مصوبه دولت موانع رفع و صادرات تسهیل می شود.

وی ادامه داد: دولت در موضع حمایت، هدایت و نظارت حرکت کند و کل تصدی گری را به بخش خصوصی بسپارد ،این بخش هم فکر ،سرمایه ، دانش و نیاز به حمایت دارد.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه صنعتگران و سازندگان صنعت آسانسور در ساخت تجهیزات انصافا شایستگی بالایی دارند گفت: تولیدکنندگان نیاز به حمایت دارند باید موانع از سر راه آنها برداشته شود و تسهیلات در اختیارشان قرار گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صنعت اسانسور بسیار مهم است باید در داخل مورد توجه قرار گیرد چراکه این صنعت در ساختمان حیاتی است با جان مردم سرو کار دارد.

ظرفیت نصب سالانه ۸۰ هزار تجهیز صنعت آسانسور

معاون ماشین آلات وزارت صمت گفت: ظرفیت نصب سالانه ۸۰ هزار تجهیز در صنعت آسانسور داریم این اقدام کار بزرگی بود که در مسکن مهر رقم خورد که در نهضت ملی مسکن نیز دنبال می کنیم.

«سید محمد موسوی» روز جمعه در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنعت آسانسور از ۲۳ تا ۲۶ تیرماه اظهار داشت: اکنون ۳۰ هزار تجهیز صنعت آسانسوری پله برقی سالانه استفاده می شود که امیدواریم در نهضت ملی مسکن نیز از این ظرفیت استفاده شود.

معاون ماشین آلات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرفیت صنعت آسانسور در کشورمان بالاست در ساخت مسکن و تقویت صادرت می تواند از این ظرفیت بهره برد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون دلار صادرات در صنعت آسانسور داریم گفت: صنعت آسانسور در کشورمان نوپا نیست صادرات در این صنعت آغاز شده است که با تعاملات تجاری و اقتصادی با کشورها این صنعت تقویت می شود.

موسوی ادامه داد: صنعت آسانسور و پله برقی خانواده با ایجاد اشتغال برای ۵۰ هزار نفر فعال است.

معاون ماشین آلات وزارت صمت بیان داشت: ۴۰۰ شرکت صنفی در صنعت آسانسور و پله برقی فعال است ، ۵۰ شرکت دارای پروانه بهره برداری از وزارت صمت است. به گفته وی، ۳۰ شرکت دانش بنیان در صنعت آسانسور و پله برقی با استفاده از تکنولوژی های روز در این زمینه فعال هستند.

برگزاری نمایشگاه صنعت آسانسور پیش زمینه ای برای امضای قراردادهای صادراتی است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت آسانسور و پله برقی با حضور نمایندگان خارجی از کشورهای جهان و تولیدکنندگان کشورمان، پیش زمینه ای برای امضای قراردادهای صادراتی است.

«رضا تقی پور» روز جمعه در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه آسانسور از ۲۳ تا ۲۶ تیرماه اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه کمک می کند تا همه عرضه کنندگان و اتحادیه ها در صنعت آسانسور و پله برقی جمع شوند و اتفاق های خوبی برای امضای قراردادهای صادراتی رقم بزنند.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی های ایرانی ها در صنعت آسانسور و تعاملات خارجی‌ها و توسعه صادرات است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید از فضای تکنولوژی های بهره مند شویم گفت: اکنون دنیای خلاقیت و نوآوری هست باید متناسب با نیاز بازارهای جهانی و رعایت استانداردها، ایمنی ها را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: رقابت در بازار جهانی و معرفی دستاوردها در نمایشگاه ها می تواند منجر به رفت و آمد هیات های تجاری و تقویت صادرات شود.

تقی پور به نقش اتاق تعاون در حمایت از تعاونی ها و صنعتگران گفت: ٢ سال است که از نمایشگاه آسانسور بازدید می کنم شاهد دستاوردهای خوبی در صنعت آسانسور هستیم، اتاق تعاون در رفع موانع و تسهیل صادرات، حمایت های خوبی از صنعتگران انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: یک صنعت به تنهایی نمی تواند کار بازاریابی، اطلاع رسانی و صادرات را انجام بدهد نیاز به حمایت نهادهای متولی دارد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.