تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 14:27
کد خبر : 64812

خرید یک بیمه‌ عمر با قیمت مناسب در بیمه کوثر

خرید یک بیمه‌ عمر با قیمت مناسب در بیمه کوثر
اخبار پولی مالی_ بیمه عمر زمانی نوعی بیمه‌ عمر است که برای جبران و پوشش خسارات فوت فرد بیمه شده در زمان اعتبار بیمه نامه طراحی شده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از دیوان اقتصاد، بیمه عمر زمانی معمولا برای افراد شاغل مخصوصا آن دسته از افراد که در مشاغل سخت و خطرناک فعالیت دارند کاربرد زیادی داشته و علاوه بر آن امکان خرید این بیمه برای هر فرد که بیشتر از ۱۵ و کمتر از ۷۰ سال سن دارد، مهیا است.این بیمه نامه مدت دار بوده و معمولا ۳۶۵ روزاست که در پایان مدت بیمه نامه برای تمدید آن مجددا می‌بایست حق بیمه پرداخت شود.

در طول زمان اعتبار این بیمه نامه، شرکت بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت فرد بیمه شده سرمایه خسارت بیمه نامه به خانواده و ذینفعان آن پرداخت شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر زمانی ، قیمت مناسب آن نسبت به دیگر انواع بیمه‌های عمر است. برای محاسبه مبلغ این بیمه نامه موارد متفاوتی مانند سرمایه بیمه‌ای مورد درخواست، سن شخص بیمه شده و مدت بیمه نامه تاثیر گذار است. علاوه بر این بیمه عمر، به عنوان نوعی پس انداز و سرمایه گذاری برای تامین آتیه خانواده و بازماندگان تلقی می‌شود.

بنابراین با توجه به کم بودن حق بیمه، این بیمه نامه برای تمامی افراد جذابیت داشته و معمولا بیشتر سازمان‌ها و ادارات دولتی این بیمه نامه را برای کارکنان خود خریداری می‌کنند.

در همین رابطه با بهزاد شعبانی‌فر مدیر بیمه های عمر زمانی شرکت بیمه کوثر به گفتگو نشستیم.

به گفته شعبانی فر، بیمه عمر به شرط فوت، پوششی موقت دارد و به همین دلیل حق بیمه آن در مقایسه با دیگر بیمه‌ها ارزان‌تر است. بیمه عمر به شرط فوت یا همان بیمه ساده زمانی نوعی از بیمه اشخاص است. سرمایه بیمه در این نوع بیمه تنها زمانی به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود که بیمه شده در طول زمان اعتبار آن فوت شود. این به این معنی است که در این نوع بیمه نامه، بروز حادثه‌ای احتمالی از سوی بیمه‌گر، بیمه می‌شود.

وی درخصوص بیمه عمر زمانی ارائه شده در شرکت بیمه کوثر، اینطور عنوان کرد که این بیمه نامه نوعی از بیمه اشخاص است که پوشش بیمه ای را برای مدت معینی ارائه داده و سرمایه بیمه صرفاً در صورت فوت بیمه شده در مدت زمان اعتبار قرارداد قابل پرداخت است. در صورتیکه بیمه شده تا پایان قرارداد در قید حیات باشد، وجهی بابت تعهدات بیمه گر به بیمه گذار پرداخت نخواهد شد. اینگونه بیمه نامه برای مدت زمان کمتر از یکسال و یا چندین سال می تواند صادر شود. همچنین از الزامات خرید این بیمه نامه در شرکت بیمه کوثر، این است که بیمه شده نهایت باید ۶۵ یا ۷۰ سال داشته باشد.

به گفته مدیر بیمه های عمر زمانی شرکت بیمه کوثر، در این نوع از بیمه نامه بیمه‌گر در عمر زمانی بروز یک حادثه احتمالی را بیمه می‌کند و این در شرایطی است که در بیمه‌های تمام عمر قرارداد بیمه یک امر محتمل و قطعی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی همچنین با اشاره به مزایای بیمه ساده زمانی در شرکت بیمه کوثر اینطور عنوان کرد که حق بیمه عمر زمانی در مقایسه با سایر طرحهای بیمه ای ارزان‌تر بوده و بیمه شده می تواند با حق بیمه های کم و اندک پوشش بیمه ای مناسبی را اخذ کند. علاوه بر این نرخ تورم اثر ناچیزی بر روی این نوع بیمه‌نامه دارد زیرا با توجه به حق اندک آن بیمه گذار می تواند به راحتی افزایش سرمایه داده و به این صورت اثرات مخرب تورم را خنثی کند.

از دیگر سو، بیمه عمر زمانی نوعی پس انداز است که بیمه گذار (بیمه شده) برای تامین معیشت آینده خانواده خود آن را خریداری می‌کند. بیمه گر نیـز در موعـد مقـرر سـرمایه بیمـه را بصورت یکجا یا به صورت مستمری (طبق قرارداد) به استفاده کنندگان که معمولاً از اعضای خانواده بیمه شده هستند، می پردازد.

شعبانی فر همچنین خاطرنشان کرد که یکی دیگر از نکاتی که در خرید بیمه‌ عمر زمانی باید مد نظر قرار داد این است که در بیمه عمر اصل جانشینی (موضوع ماده ۳۰ قانون بیمه) مصداق پیدا نمی‌کند. بنابراین بیمه گر نمی تواند شخص مسئول حادثه را برای پس گرفتن سرمایه پرداختی تحت تعقیب قرار دهد زیرا حق بیمه ای که بیمه گر دریافت می کند با توجه به جدول مرگ و میر تعیین می شود که در آن هرگونه احتمال فوت از جمله مقصر بودن شخص ثالث مورد توجـه قرارگرفتـه اسـت. البتـه بازماندگان بیمه شده قادر به تعقیب مقصر حادثه و دریافت غرامت علاوه بـر آنچـه از بیمـه گـر خـود دریافت کرده اند، خواهند بود.

گفتنی است متقاضیان خرید بیمه عمر زمانی بیمه کوثر می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۹۳۸۲-۰۲۱ تماس حاصل کرده و یا به سایت شرکت بیمه کوثر به آدرس زیر مراجعه کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.