تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 12:33
کد خبر : 64196

رئیس کل سازمان امور مالیاتی عنوان کرد:

حرکت به سمت عدالت نظام مالیاتی با تمرکز بیشتر بر اقشار پردرآمد

حرکت به سمت عدالت نظام مالیاتی با تمرکز بیشتر بر اقشار پردرآمد
اخبار پولی مالی_ همزمان با هفته دولت رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین افتتاح ساختمان اداری شهرستان آبیک گفت: با گذر از نظام مالیات ستانی سنتی به سمت سیستم هوشمند و داده مبنا و شناسایی دانه درشت ها، عدالت مالیاتی محقق می شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان مالیاتی، سید محمدهادی‌ سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین افتتاح ساختمان جدید اداری امور مالیاتی شهرستان آبیک استان قزوین اظهار داشت: یکی از مظاهر اصلی در تکریم مودیان احیای ساختمان هایی در شان مردم است تا زمانی که مودیان به ادارات مالیاتی مراجعه می کنند، شان و جایگاهشان حفظ شود و همچنین همکاران ما در ساختمانهایی مستقر باشند که حرمتشان حفظ شود.

سبحانیان با بیان اهمیت تبیین مصارف مالیات به مردم در رضایتمندی و تمکین بیشتر برای پرداخت مالیات، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که با جدیت دنبال می کنیم و تاکید داریم مدیران ما هم دنبال کرده و رسانه ها نیز بازتاب دهند و اطلاع رسانی کنند، موضوع حوزه مصارف مالیات است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به همین موضوع گفت: از محل مالیاتی که ما از مردم دریافت کرده ایم در همین استان قزوین بالغ بر دو هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال برای ارتقا سلامت و ارایه خدمات درمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده و در استان هزینه شده است.

سبحانیان افزود: بالغ بر ۳۶۳ میلیارد ریال برای توسعه ورزش و ۲۰ هزار و ۶۲۸ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای توسعه عمران به دهیاری ها و شهرداری ها و فرمانداری ها و عشایر پرداخت شده و هزینه شده است.

وی مبارزه جدی با فرار مالیاتی را یکی دیگر از اهداف نظام مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در این عرصه تمرکز ما بر دانه درشت ها خواهد بود و به هیچ عنوان فشار مضاعفی بر فعالان اقتصادی شناسنامه دار وارد نخواهیم کرد. با استفاده از روش های مختلف هوش مصنوعی مودیان جدید بیشتری را شناسایی خواهیم کرد و با الگوریتم هایی که طراحی کرده ایم با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی که در کشور وجود دارد مودیان بیشتری را شناسایی می کنیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در دولت سیزدهم توفیقات خوبی صورت گرفته و مودیان دو برابر شده و تمرکز ما بر دهک های با درآمد و ثروت بیشتر است، اظهار داشت: البته به همه کسانی که با فعالیت های اقتصادی قانونی و تولید ثروت اندوزی کرده اند، احترام می گذاریم و جایگاهشان برای ما بسیار محترم است اما انتظار داریم مالیات قانونی خود را پرداخت کنند.

سبحانیان خاطرنشان کرد: بدنبال این هستیم که با تمرکز بیشتر بر اقشار پردرآمد به سمت عدالت نظام مالیاتی حرکت کنیم. امیدواریم با گذار از نظام مالیات ستانی سنتی به سمت مالیات ستانی هوشمند و داده مبنا بتوانیم هر چه بیشتر عدالت را در نظام مالیاتی مستقر کنیم و مطمئن هستیم این اتفاق موجب کاهش فشار بر تولیدکنندگان خواهد شد و ما می توانیم سهم بیشتری از منابع مالیاتی دولت را از افرادی که فرار مالیاتی دارند بدست آوریم.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.