تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 9:26
کد خبر : 74881

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:‌

حذف محدودیت‌های مرزی با ارزهای دیجیتال

حذف محدودیت‌های مرزی با ارزهای دیجیتال
اخبار پولی مالی_ انتقال پول به بعضی نقاط دنیا با سیستم‌ های امروزه چند روز طول می کشد ولی به وسیله ارزهای دیجیتال این کار طی چند دقیقه انجام می‌شود. ارزهای دیجیتالی در واقع هیچ گونه محدودیت مرزی ندارند.

به گزارش اخبار پولی مالی، سیدمهداد خاتمی، کارشناس بازار رمزارزها با تاکید براینکه قواعد عرضه و تقاضا در بازار رمزارزها نیز حاکم است، عنوان کرد:‌ اگر شما تولیدکننده باشید یا مصرف‌کننده یا سرمایه‌گذار، قوانین عرضه و تقاضا روی زندگی شما تاثیر می‌گذارند. برای مثال، این قانون علاوه بر قیمت محصولات، روی نوع محصولات مورد تقاضا و تورم نیز اثر می‌گذارد و اگر سرمایه‌گذار یا تحلیل‌گر باشید قانون و عرضه تقاضا یکی از فاکتورهای زیربنایی است که هنگام ارزیابی هر پروژه باید در نظر بگیرید.

وی افزود:‌ وقتی اقتصاددانان در مورد عرضه صحبت می‌کنند، منظور آنها مقدار کالا یا خدماتی است که تولیدکننده حاضر است در هر قیمت معین عرضه کند. افزایش قیمت تقریبا همیشه منجر به افزایش مقدار عرضه شده آن کالا یا خدمات می‌شود. در مقابل، کاهش قیمت باعث کاهش عرضه می‌شود. اقتصاددانان این رابطه مثبت بین قیمت و مقدار عرضه شده را قانون عرضه می‌نامند. قانون عرضه در اقتصاد فرض می‌کند که همه متغیرهای دیگری که بر عرضه تاثیر می‌گذارند ثابت نگه داشته می‌شوند.

یک قانون نانوشته وجود دارد ۱،۹،۹۰
خاتمی عنوان کرد: در تکنولوژی بلاکچین ۱ درصد ایده پرداز، ۹ درصد توسعه دهنده و ۹۰ درصد مصرف کننده هستند ، حالا با توجه به تغییرات جهانی از سال ۲۰۰۸ میلادی با مطرح شدن ارز غیر متمرکز بیت‌کوین و همچنین اینترنت غیر متمرکز کمپانی اسپیس ایکس و کاربری‌های غیر متمرکز اینترنتی مانند متاورس و نقطه اتصال با کمپانی متا یا همان فیسبوک سابق ۹۰ درصد جمعیت کره زمین می‌تواند مصرف کننده باشند.

وی بیان کرد:‌ یک حس روانشناسی در بازار وجود دارد به نام احساس جاماندگی که عرضه کنندگان سالهاست از این ترفند استفاده می‌کنند و این بستر را روز به روز بیش از پیش گسترش می‌دهند که بزرگ‌ترین عامل آن شبکه‌های اجتماعی هستند به عبارت دیگر با وجود اپ های غیرمتمرکز و کاربردهای صنعت بلاکچین و با بکارگیری شبکه‌های اجتماعی عموم انسان‌ها امروز مصرف کننده می‌شوند . برای مثال همانند تلفن‌های هوشمند که امروزه همه جوامع مصرف کننده آن هستند از نظر بنده بزودی در جایگاهی جدید و به آرامی فراگیرتر خواهد شد .

ویژگی‌های رمز ارزها
کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد:‌ اولین ویژگی رمز ارزها برگشت ناپذیربودن تراکنش‌‌هاست. زمانی که ارز دیجیتالی را انتقال دهید و تراکنش تایید شود، دیگر قابل برگشت نیست و برگشت تراکنش فقط به تمایل گیرنده بستگی دارد. اگر بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را اشتباهی انتقال دهید باید قید آن را بزنید.

وی افزود: دومین ویژگی ارزهای دیجیتال ناشناس بودن آن‌ها است. آدرس کیف پول‌‌ها که نقش شماره حساب را دارند، حاوی اطلاعات هویتی افراد نمی‌‌شوند.

خاتمی بیان کرد:‌ سومین ویژگی این ارزها جهانی و فرا مرزی بودن آن‌‌ها است. انتقال پول به بعضی نقاط دنیا با سیستم‌ های امروزه چند روز طول می کشد ولی به وسیله ارزهای دیجیتال این کار طی چند دقیقه انجام می‌شود. ارزهای دیجیتالی در واقع هیچ گونه محدودیت مرزی ندارند.

وی ادامه داد:‌ چهارمین ویژگی ارز دیجیتال امنیت بالای آن‌ها است. امنیت مبادلات داخل شبکه را قدرت هش در سیستم‌‌های اثبات کار ایجاد می‌نماید. با سیستم رمزنگاری کلید عمومی و خصوصی امکان کنترل پول های دیجیتال هر فرد به خود فرد واگذار می‌شود.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:‌پنجمین ویژگی انحصاری نبودن رمز ارزها است. برای اینکه کسی بخواهد از شبکه‌ ارز دیجیتال استفاده کند، نیازی به اجازه هیچ سازمانی نیست. افراد می‌توانند با میل خود اقدام به ارسال یا همچنین دریافت ارز دیجیتال کنند.

خاتمی در مورد تفاوت فارکس و ارز دیجیتال خاطرنشان کرد:‌ تفاوت فارکس و ارز دیجیتال را می توان در بحث قوانین و مقررات نیز مشاهده کرد. ابتدا باید اشاره کنیم که فارکس و ارز دیجیتال به عنوان دو بازار بین المللی، مشمول قوانین و مقررات هیچ کشور خاصی نیستند اما در عین حال، کارایی این دو بازار را بر طبق قوانین کشورهای مختلف و نیز رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان نمی توان انکار کرد.

وی ادامه داد: ازآنجایی که در بازار فارکس با ارزهای رسمی کشورهای مختلف سروکار داریم، قوانین و چارچوب های بیش تری در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. علاوه بر این، تصمیمات بانک های مرکزی کشورهای مهمی مانند ایالات متحده، بازار فارکس را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. اگر نگرانی های امنیتی و حفظ حریم خصوصی بازار ارزهای دیجیتال را بپذیرید، می توانید خطرات احتمالی آن را تا حد زیادی کاهش دهید. اما از نظر سرمایه گذاری و معامله، همه چیز به میزان تحمل ریسک شما بستگی دارد. ریسک بیش تر در معاملات هر بازاری معادل درآمد بیش تر است.

خاتمی تصریح کرد:‌ تحمل ریسک به شکل متعادل و کنترل شده، شما را به یک معامله گر موفق تبدیل می کند. حجم سرمایه بازار فارکس در حدود ۶.۶ تریلیون دلار ارزش معاملاتی روزانه دارد که آن را به بزرگترین بازار مالی در جهان تبدیل کرده است در حالی که حجم معاملات ۲۴ ساعته ارزهای دیجیتال تنها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار و ارزش کل بازار آن حدود ۲.۸ تریلیون دلار است.

وی بیان کرد:‌ نکته قابل توجه همین جاست که ارزش ذاتی تکنولوژی و همچنین سهام ها به اعداد آماری نیست حتما باید فاکتورهای بنیادی هر سهام و هر ارزی را که قصد نگهداری برای بلند مدت فکر می‌کنید را برسی کرد همین برسی هاست که میزان ریسک را به شدت پایین می آورد.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.