تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 13:03
کد خبر : 67580

جابجایی مهره‌های شطرنج صنعت بیمه با عملکرد بیمه دانا

جابجایی مهره‌های شطرنج صنعت بیمه با عملکرد بیمه دانا
اخبار پولی مالی_ برهم خوردن معادلات بازار صنعت بیمه در چند سال اخیر تاکید بر این مهم است که با وجود همه نشدن‌ها، می‌توان قواعد را تغییر داده و مسیر صنعت را به گونه دیگری رقم زد، همان اتفاق مهمی که در بیمه دانا با خردمندی تیم مدیریت به سکانداری رضا جعفری، رخ داده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از باشگاه بیمه گران، رقابت بیمه دانای خصوصی با بیمه‌های قدیمی بعضا برخوردار از حمایت‌های خاص در نوع خود مثال زدنی است. رساندن رقم ۱۲ هزار میلیارد حق بیمه تولیدی ۶ ماهه اول سال گذشته به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در مدت مشابه سالجاری که نشان از جهش قابل توجه ۶۱.۵ درصدی دارد تنها یک نمونه از دهها موفقیت حاصله مجموعه است، با این اوصاف به نظر می‌رسد رتبه اول تولید حق‌بیمه در بین شرکت‌های بیمه خصوصی از آن این بنگاه اقتصادی شود.
قابل توجه آنکه این شرکت بیمه‌ای در نیمه نخست سال‌جاری به بیش از ۴ میلیون فقره پرونده بیمه گذاران، حدود ۸ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.
یکی دیگر از رویدادهای قابل تحسین این شرکت بیمه‌ای در شرایط سخت اقتصادی برگشتن ورق زیان به روی سود با تحقق سودخالص ۶ هزار میلیارد تومانی مجموعه در انتهای سال گذشته با پشت سرگذاشتن‌ زیان خالص ۲ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۰ است.

حک نام دانا بر مهر موفقیت
از سوی دیگر افزایش بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه دانا در پایان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، معادل ۲۲۲ درصد با رشد ۳۹ درصدی سود ،حکایت از آن دارد که بیمه دانا با مدیریت و آموزش درست سرمایه‌های انسانی و بهبود ساختار سازمانی و همچنین معرفی درست محصولات توانسته در بازار بیمه موفقیت را از آن خود کند.
داستان دانا در بین بیمه های خصوصی‌ها شنیدنی است چرا که براساس اطلاعات مستند منتشر شده، این شرکت با سرمایه ۱۹۰۰ میلیارد تومانی در بین ۳۷ شرکت بیمه‌ای در رتبه ششم قرار دارد و جزء ۱۱ شرکت بیمه با سرمایه بالای هزار میلیارد تومان است.
قابل توجه آنکه شرکت بیمه دانا در سه ماهه نخست امسال در بین ۲۶ شرکت بیمه جنرال خصوصی،طی ساخت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص در رتبه اول قرار گرفته و موفق به کسب سطح یک توانگری مالی با نسبت توانگری ۱۱۰ درصد شده است.

زنجیره ارزش
در قابی چشم نواز، خروج از زیان انباشته سنواتی، بهبود چشم‌گیر شاخص‌های مالی و فنی، ارتقای سطح توانگری، افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها و ذخایر فنی، توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و بهبود ساختار سازمان و دستیابی به حاشیه سود مناسب را می توان به عنوان دستاوردهای ارزشمند در انعکاس بیمه دانا مشاهده کرد.
با این وجود موارد مذکور تنها درخشش عملکرد تیم بیمه دانا در سال‌جاری نیست چرا که این شرکت بیمه‌ای در سه ماهه اول سال‌جاری توانسته بیش از ۵۳ درصد از برنامه سالیانه خود را نیز محقق کند.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.