تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 10:18
کد خبر : 5586

مدیرعامل فرابورس ایران :

ثبت معاملات ۶۲ هزار میلیاردتومانی عملیات بازار باز در فرابورس

ثبت معاملات ۶۲ هزار میلیاردتومانی عملیات بازار باز در فرابورس
اخبار پولی مالی- از انتهای شهریورماه تاکنون دولت اوراقی در بازار به فروش نرسانده و افزایش ارزش معاملات در برخی روزها مرتبط با انجام عملیات بازار باز بوده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران از انجام عملیات بازار باز به ارزش حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان در جریان معاملات دوشنبه فرابورس خبر داد و گفت: در قالب توافق بازخرید اسلامی، بانک مرکزی و بانک‌های تجاری اقدام به معامله بیش از ۶۸۴ میلیون ورقه مربوط به اوراق مالی اسلامی به ارزش قریب به ۶۲ هزار میلیارد تومان کردند.

امیر هامونی با اشاره به اینکه آمار معاملات روزانه اوراق مالی اسلامی به تفکیک بازیگران آن در وب‌سایت فرابورس منتشر می‌شود، اعلام کرد: از امروز داده‌های مربوط به معاملات دولت نیز در بازار اوراق مالی اسلامی فرابورس منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در معاملات دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه فرابورس، دولت هیچگونه پذیره‌نویسی اوراق مالی اسلامی نداشته است، یادآور شد: از انتهای شهریورماه تاکنون دولت اوراقی در بازار به فروش نرسانده و افزایش ارزش معاملات در برخی روزها مرتبط با انجام عملیات بازار باز بوده است.

مدیرعامل فرابورس همچنین در پایان تاکید کرد که معاملات ریپوی اسلامی در نماد عمده اوراق رقم می‌خورد.

لازم به ذکر است سرمایه‌گذاران و فعالان بازار می‌توانند آمار روزانه اوراق مالی اسلامی را از نشانی https://www.ifb.ir/datareporter/DailySukukTrades.aspx دنبال کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.