تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 15:56
کد خبر : 49102

در اسفند ماه رقم خورد؛

ثبت رکورد بی‌سابقه تامین مالی بخش خصوصی از طریق صکوک

ثبت رکورد بی‌سابقه تامین مالی بخش خصوصی از طریق صکوک
اخبار پولی مالی_ در اسفند ماه ۱۴۰۱، تعداد ۱۷ مورد انواع صکوک مجموعاً به ارزش ۱۸ همت منتشر شد که رکورد بیشترین حجم و تعداد انتشار صکوک را در یک ماه به ثبت رساند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط‌ عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، محمد حسین صدرائی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام خبر فوق افزود: پیش از این آمار بیشترین تعداد انتشار صکوک در یک ماه در مهرماه سال جاری با ۸ مورد انتشار به ثبت رسیده بود و هم اکنون با همکاری و همراهی همه جانبه همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (مُدام) ۱۷ مورد انواع صکوک در اسفندماه ۱۴۰۱ با موفقیت منتشر شد که رکورد بی‌سابقه‌ای در این حوزه به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ شاهد استقبال بی‌نظیر بخش خصوصی از صکوک جهت تامین منابع مالی مورد نیاز خود بودیم به گونه‌ای که در این سال تعداد ۶۱ مورد انواع صکوک مجموعاً به ارزش ۶۵.۸ همت منتشر شد و نسبت به سال گذشته از لحاظ حجم و تعداد انتشار به ترتیب ۲۱۰ و ۱۳۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: از بدو تاسیس شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه در سال ۱۳۸۹ تاکنون مجموعاً ۱۶۹ همت انواع صکوک در بازار سرمایه منتشر شده است که سال ۱۴۰۱ با ۶۵.۸ همت، سهم ۳۹ درصدی از حجم کل اوراق منتشره را به خود اختصاص داده است.

صدرائی توضیح داد: ۴۲ مورد از صکوک انتشار یافته در سال ۱۴۰۱ مربوط به بانیانی است که برای اولین بار اقدام به تامین مالی از این طریق نموده‌اند و ۱۹ مورد دیگر مربوط به شرکت‌هایی است که تجربه چندین باره انتشار این اوراق را در بازار سرمایه داشته‌اند.

وی اعلام کرد: با در نظر گرفتن اوراق در دست انتشار، پیش‌بینی می‌شود ۷ مورد انواع صکوک مجموعاً به ارزش ۴ همت در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به مرحله پذیره‌نویسی برسد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.