تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 23:03
کد خبر : 52790

واکنش مدیرعامل بورس به برخی ادعاها؛

تکذیب الزام بازارگردان‌ها به عرضه ۲ برابری سهام

تکذیب الزام بازارگردان‌ها به عرضه ۲ برابری سهام
اخبار پولی مالی_ مدیرعامل شرکت بورس تهران با رد برخی ادعاها در مورد روند نزولی بورس و اینکه دستور به بازارگردان‌ها برای عرضه ۲ برابری سهام، صحت ندارد، گفت روال جلسات با نهادهای فعال بازار سرمایه، مرسوم است، این جلسات برگزار شده و می‌شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایرنا، «محمود گودرزی» مدیرعامل شرکت بورس تهران، با اشاره برخی حواشی در فضای مجازی در خصوص روند نزولی بورس و برگزاری جلسات با بازارگردان‌ها، اظهار داشت: روال جلسات با نهادهای فعال بازار سرمایه، روالی مرسوم است و این جلسات در گذشته برگزار شده و در آینده هم برگزار می‌شود.

وی افزود: نکته مهم این است که ما به هیچ عنوان بازارگردان‌ها را الزام به خرید و فروش سهام نخواهیم کرد؛ بلکه اعلام می‌کنیم که باید مفاد دستورالعمل‌ها رعایت شوند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: به هیچ عنوان موارد مطرح شده در این زمینه که بازارگردان‌ها باید سهام را تا ۲ برابر عرضه کنند، صحت ندارد.

گودرزی گفت: برای اینکه پرونده تخلفاتی برای بازارگردان در زمان صعود و نزول بازار تشکیل نشود به دنبال این هستیم تا بازارگردان‌ها به تعهدات خود طبق دستورالعمل عمل کنند.

وی تاکید کرد: در مقررات بازار سرمایه، هیچ عنوانی در مورد الزام به انجام معاملات وجود ندارد و در حوزه بازارگردانی سفارش‌گذاری و رعایت پارامترهای بازارگردانی مورد نظر است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران خاطرنشان کرد: حداکثر سهم فعالیت بازارگردانی در حجم کل معاملات بورس ۵ درصد است که بسیار ناچیز است.

به گزارش ایرنا، برخی در فضای مجاز ادعا کردند که مدیرعامل شرکت بورس تهران دو روز پیش به بازارگردان‌ها تاکید کرد تا روزانه دو برابر تعهدات خودشان سهام عرضه کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.