تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 14:01
کد خبر : 8855

بزرگ ترین جامعه بیمه‌ شده منازل مسکونی تحت پوشش بیمه کوثر

بزرگ ترین جامعه بیمه‌ شده منازل مسکونی تحت پوشش بیمه کوثر
اخبار پولی مالی- شرکت بیمه کوثر از نظر آماری، بیش از هر بیمه‌ گری در ایران، منازل مسکونی را تحت پوشش‌ خطرهای مختلف قرار داده است و در هنگام بروز حادثه نیز از زمان تکمیل پرونده در کمتر از یک هفته خسارت را می‌ پردازد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی، اعظم علیزاده، مدیرکل بیمه‌های اموال شرکت بیمه کوثر، ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: ماهیت بیمه‌های اموال به جبران خسارت وارد بر دارایی‌های منقول و غیرمنقول مربوط می‌شود. اما از آنجایی که خطرها و آسیب‌های مختلفی این دارایی‌ها را تهدید می‌کند، متناسب با نیاز افراد و گروه‌های مختلف، طرح‌ها و پوشش‌های مختلف بیمه‌ای طراحی، تدوین و ارائه شده است.
اعظم علیزاده افزود: هر فردی با توجه به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و شغلی خود، دارای سرمایه، اموال و دارایی‌های مختلفی است. منزل، محل کار، کارخانه، انواع وسیله نقلیه، پروژه‌های در دست ساخت و بهره‌برداری و … می‌توانند جزو دارایی‌های هر فرد باشند. تمام تلاش ما این است که در این زمینه به شکلی برنامه‌ریزی کنیم و محصولات و خدمات را ارائه دهیم که نیاز همه بیمه‌گذاران پوشش داده شود و دغدغه‌ای برای افراد باقی نماند.
وی با اشاره به اصل غرامت بیمه‌ای اظهار داشت: بیمه‌گران در بیمه‌های اموال، طبق همین اصل، بیمه‌گذار را به شرایط قبل از وقوع حادثه و بروز خسارت بازمی‌گردانند. البته خسارتی که به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود بر اساس قیمت روز کالای بیمه‌شده و پس از کسورات قانونی محاسبه می‌شود. برای مثال با توجه به استهلاک اموال، ممکن است در برخی پرونده‌ها، بخشی از خسارت در این قالب کسر شود. البته ما در شرکت بیمه کوثر همه تلاش خود را می‌کنیم تا با مشاوره صحیح در زمان صدور بیمه‌نامه، خدمات و پوششی را به بیمه‌گذار ارائه دهیم که تا جای امکان، کامل باشد و دغدغه‌ای را برای بیمه‌گذار خسارت‌دیده باقی نگذارد.
مدیر اموال شرکت بیمه کوثر در خصوص بیمه‌های نفت و انرژی گفت: پروژه‌های مربوط به بخش نفت و انرژی و پتروشیمی عموما سرمایه‌های کلانی دارند که هم ریسک زیادی دارد و هم می‌تواند سود خوبی داشته باشد. در همین زمینه طی دو سال اخیر، توانسته‌ایم حضور خود را در عرصه بیمه‌گری نفت و انرژی پررنگ تر کنیم تا جایی که شرکت‌های بزرگی از فعالان این صنعت بزرگ و راهبردی کشور با ما قراردادهای کلانی را منعقد کرده‌اند.
علیزاده از افت پرتفوی بیمه‌نامه‌های باربری در صنعت بیمه کشور خبر داد و افزود: در این رشته، همه محموله‌هایی که به صورت واردات و صادرات و یا داخل کشور جابه‌جا می‌شوند تحت پوشش قرار می‌گیرد؛ طبیعی است با توجه به اعمال و تشدید تحریم‌ها بر کشور، فعالیت در این بخش برای مدتی، روند نزولی پیدا کرد. اما با همه این تفاسیر، شرکت بیمه کوثر راهکارهای خوبی را برای ارائه خدمات در این بخش در نظر گرفته و تاکنون نیز موفق بوده است. تلاش ما در بیمه کوثر این است که با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای نوآورانه بتوانیم سهم بیشتری را از بازار بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما به خود اختصاص دهیم.
وی در بخش بعدی صحبت‌هایش به بیمه‌های اتومبیل پرداخت و گفت: شرکت‌های بیمه از طریق بیمه شخص ثالث تعهد می‌کنند در حوادث ناشی از وسایل نقلیه، خسارت‌های جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث را در حدود تعهد بیمه‌نامه جبران کنند. از سوی دیگر، با داشتن بیمه بدنه اتومبیل، نگرانی افراد درباره حوادثی که منجر به آسیب دیدن اتومبیل آنها می‌شود، از جمله وقتی در حوادث مقصر باشند یا مقصر فرار کرده باشد، کاهش می‌یابد.
مدیر بیمه‌های اموال بیمه کوثر ادامه داد: در بیمه‌های اتومبیل مدت زمان پرداخت خسارت جانی و مالی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه در بخش خسارت‌های بدنی، ما اغلب باید منتظر حکم دادگاه باشیم اما در خسارت‌های مالی، در صورت تکمیل مدارک، مبلغ خسارت را کمتر از هفت روز پس از اعلام حادثه، به زیان‌دیده می‌پردازیم. رعایت مدت زمان پرداخت خسارت در بیمه کوثر یک اصل مهم در زمینه حفظ حقوق و افزایش رضایت مشتری است که به صورت کتبی به همه سرپرستی‌ها و شعب اعلام شده است. البته در حال حاضر، اغلب واحدهای پرداخت خسارت شرکت بیمه کوثر مبالغ را در کمتر از سه روز به حساب زیان‌دیدگان واریز می‌کنند.
علیزاده با اعلام رضایت از روند فروش برخط و توسعه امکانات و ظرفیت‌های آن ابراز داشت: در حال حاضر صدور برخط بیمه‌نامه در برخی رشته‌ها انجام می‌شود؛ اما پیرو همکاری با استارتاپ‌ها و به دنبال به‌روزرسانی نرم‌افزار این شرکت، در صدد هستیم فروش برخط را در طرح‌های مختلف، به خصوص در رشته‌های بیمه‌های اموال گسترش دهیم.
وی از گسترش و سامان‌دهی بهینه خسارت سیار این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در زمینه رسیدگی به حوادث خودرویی در تلاش هستیم سامانه خسارت سیار بیمه کوثر را به صورت گسترده در استان تهران سامان‌دهی کنیم. مجوز آن را گرفته‌ایم و فعلا روند اجرای این تغییر مهم در حال انجام است که امیدواریم به‌زودی محقق شود.
مدیر بیمه‌های اموال بیمه کوثر با بیان این مطلب که شرکت بیمه کوثر در رشته آتش‌سوزی قراردادهای گروهی بیمه‌ای فراوانی دارد، ادامه داد: بزرگ‌ترین قراردادهای گروهی مسکونی در صنعت بیمه، نزد شرکت بیمه کوثر منعقد شده است. بنابراین ما بیشترین جمعیت بیمه‌شده را در این رشته به خود اختصاص داده‌ایم. بر اساس همین، در موضوع پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی که بعضا در این بیمه‌نامه‌ها پوشش دارند، بسیار فعال هستیم. به عنوان مثال در سیل سال ۹۸ که حدود ۲۹ استان کشور هم‌زمان درگیر شدند، بیمه کوثر بیش از ۱۴هزار پرونده خسارت تشکیل داد و با وجود حجم زیاد پرونده‌ها توانست در بازه زمانی کمتر از یک ماه اغلب پرونده‌ها را رسیدگی و خسارت آن را پرداخت کند.
علیزاده همچنین یادآور شد: زلزله آبان ماه سال ۱۴۰۰ استان هرمزگان نیز نمونه دیگری از عملکرد این شرکت در رسیدگی به پرونده‌های خسارات حوادث طبیعی است که با رضایت‌ بیمه‌گذاران همراه بود. عملکرد بیمه کوثر در رسیدگی به خسارت اخیر به نحوی خوب بود که درخواست‌های متعددی از سوی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای همکاری با بیمه کوثر و انعقاد قراردادهای بیمه‌ای دریافت کرده‌ایم که فعلا در مرحله برگزاری جلسات و انعقاد قرارداد در آینده نزدیک هستیم.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.