تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 14:14
کد خبر : 74779

برگزاری جلسه مجازی پژوهشکده بیمه با مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمّی هند

برگزاری جلسه مجازی پژوهشکده بیمه با مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمّی هند
اخبار پولی مالی_ رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه‌ مجازی با نائب رئیس و مدیر برنامه مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمّی هند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این جلسه که با هدف گسترش فعالیت‌های مشترک با کشور هند در حوزه‌های مرتبط با بیمه رایج، مالی اسلامی و تکافل و با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، امان لوهاروکا [۱] نائب رئیس مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمّی هند و آکاش روغنی[۲] مدیر برنامه آموزش این موسسه در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه با ابراز خرسندی و قدردانی از مدیران ارشد مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمّی هند [۳] جهت حضور در این نشست، به معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز آموزش و پژوهش در صنعت بیمه ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: پژوهشکده بیمه متشکل از پنج گروه پژوهشیِ بیمه‌های اشخاص، اموال و مسئولیت، عمومی، مطالعات اسلامی و فناوری‌های نوین است و دوره‌های آموزشی متکمی را در زمینه بیمه، تکافل و بیم‌سنجی در دو سطح داخلی و بین‌المللی برگزار می‌نماید.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به دانش و تجربه موجود در کشور هند درحوزه بیمه و تکافل و به ویژه در زمینه ریاضیات، بیمه عمر و بیم‌سنجی، به جلسات مجازی اخیر پژوهشکده بیمه با کالج بیمه‌ای هند و موسسه بیمه هند اشاره کرد و افزود؛ با توجه به تاکید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر برگزاری دوره‌های آموزش بیم‌سنجی برای مدیران صنعت بیمه، پژوهشکده بیمه آمادگی دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمّی هند، علاوه بر انتشار کتب و اسناد علمی مشترک، دوره‌های آموزشی حضوری و برخط را برای مدیران صنعت بیمه ایران در تهران، بمبئی، دبی یا ترکیه برگزار نماید.

عسگری همچنین از مدیران مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند خواست تا ضمن برگزاری دوره‌های بیم‌سنجی و مدیریت ریسک بیمه و تکافل برای دانش‌پژوهان ایرانی، سایر برنامه‌های آموزشی حضوری و برخط این موسسه را به پژوهشکده اعلام نمایند. وی همچنین با اشاره به واگذاری وظیفه تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه به پژوهشکده بیمه افزود؛ پس از دسته‌بندی مدیران صنعت بیمه ایران بر اساس تخصص، درخواست دوره‌های آموزشی به موسسات معتبر کشورهای مختلف از جمله کشور هند ارائه خواهد شد و اولویت با دوره‌های آموزشی حضوری و سپس دوره‌های آموزشی برخط خواهد بود.
در ادامه امان لوهاروکا نائب رئیس مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند، ضمن قدردانی از پژوهشکده بیمه برای برگزاری این نشست، آمادگی مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند را جهت هر گونه همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه‌های آموزش و پژوهش موضوعات مرتبط با بیم‌سنجی صنعت بیمه و تکافل اعلام کرد.

وی همچنین تصریح کرد؛ با توجه به نیاز فزاینده به دانش آماری در عرصه مالی و در عین حال رشد مستمر فرصت‌های بیم‌سنجی در حوزه مالیِ کمی، مدارج علمی این موسسه به صورت ترکیبی از علوم بیم‌سنجی و ریاضیات مالی و با در نظر گرفتن وابستگی های متقابل و رو به رشد این دو حوزه ارائه می‌گردد.
نائب رئیس مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند در پایان سخنان خود به امکان ارائه برنامه‌های آموزشی برون‌خطی در صنعت بیمه ایران اشاره کرد و افزود این موسسه آمادگی دارد تا در زمینه تالیف و ترجمه کتب مرجع در حوزه‌های تخصصی مرتبط با بیمه، تکافل و مالی اسلامی نیز با پژوهشکده بیمه همکاری نماید.

پس از آن، آکاش روغنی به معرفی موسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند پرداخت و خاطرنشان کرد، این موسسه تحت نظارت دانشگاه بمبئی می‌باشد و به صورت تخصصی در زمینه بیم‌سنجی فعالیت دارد. دوره‌های آموزشی این موسسه نیز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در راستای همگام سازی آموزش با واقعیت‌های صنعت، پاسداری از صلاحیت‌های حرفه‌ای و انتقال دانش همراه با توسعه جامع طراحی می‌گردد.
دکترآکاش روغنی همچنین از آمادگی موسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند برای اعزام اعضای هیات علمی خود به تهران جهت ارائه دوره‌های آموزشی به دانش‌پژوهان صنعت بیمه ایران خبر داد و تصریح کرد؛ این موسسه آمادگی دارد تا علاوه بر برگزاری دوره‌ آموزش تخصصی تکافل، دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه بیمه اموال و مسئولیت، اشخاص، بیمه عمر، بیمه اتومبیل و غیره را بر اساس سطوح مختلف مدیران صنعت بیمه ایران به صورت حضوری و برخط در ایران، بمبئی، ترکیه یا دبی ارائه نماید.

شایان ذکر است، مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند ، بخشی از کالج هنر و علم و کالج تجارت و اقتصاد وابسته به دانشگاه بمبئی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و به عنوان یک مؤسسه آموزشی عالی‌رتبه به دانشجویان کمک می‌کند تا از طریق یک نظام آموزشی رسمی، علوم بیم‌سنجی و مطالعات مالی کمی را در هند دنبال کنند. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد این موسسه نیز از سوی دانشگاه بمبئی اعطا می شود.

مؤسسه مطالعات بیم‌سنجی و کمی هند با استفاده از تجربه موجود در صنعت و براساس استعداد افراد مشتاق به آموزش، بستری را فراهم کرده است تا متقاضیان بتوانند درجات حرفه‌ای مختلف را از طریق مسیر آموزش رسمی به دست آورند.

ماموریت این موسسه، ارائه آموزش عالی و جامع در زمینه علم بیم‌سنجی و مدل سازی کمی است که به طور گسترده در صنعت بانکداری، خدمات مالی و بیمه استفاده می شود و شکاف میان آموزش و اشتغال را پر می‌کند. چشم انداز موسسه نیز ایجاد تحول در تجربه یادگیری دانشجویان و تمرکز بر توسعه همه جانبه و پرورش مدیرانِ توانمند است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.