تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 19:25
کد خبر : 21181

در چارچوب دستورالعمل معاملات؛

بانک گردشگری ۱۶.۸۹ درصد از سهام بیمه آرمان را می‌فروشد

بانک گردشگری ۱۶.۸۹ درصد از سهام بیمه آرمان را می‌فروشد
اخبار پولی مالی_بانک گردشگری تصمیم دارد تا 16.89 درصد از سهام شرکت بیمه آرمان را در چارچوب دستورالعمل معاملات عمده بفروشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پولی مالی، بانک گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال اعلام کرد در نظر دارد با رعایت قواین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس و در چارچوب دستورالعمل معاملات عمده، تعداد ۴۲۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۸۷۱ سهم خود (معادل ۱۶.۸۹ درصد) از شرکت بیمه آرمان را به طور عمده و نقد از طریق بازار پایه فرابورس به فروش برساند. تاریخ این عرضه روز شنبه مورخ هشتم مردادماه ۱۴۰۱ تعیین شده و قیمت پایه هر سهم نیز ۸هزار و ۳۶۸ ریال اعلام شده است.
سهامداران عمده بیمه آرمان که با نماد آرمان در بازار پایه فرابورس فعال است، بانک ایران زمین (۱۹.۷۸ درصد)، بانک گردشگری (۱۶.۸۹ درصد)، پاتین بین الملل پردیس (۱۰.۰۹ درصد) و تامین آتیه سرزمین ایرانیان (۷.۶۴۰ درصد) هستند.
براین اساس قیمت پایه کل این عرضه برابر با ۳هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۲۸ ریال (۳۵۳ میلیارد تومان) خواهد بود.
براساس اطلاعیه‌ای که فرابورس ایران در این خصوص صادر کرده، کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت که معادل ۱۰ درصد از قیمت پایه کل معامله است را به طور نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط (حداقل سه ماهه) از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت فرابورس تحویل دهد.
در صورتی که این عرضه با موفقیت انجام شود، بانک گردشگری به طور عملی از سهامداری بیمه آرمان کنار خواهد رفت و تنها بانک سهامدار بیمه آرمان، بانک ایران زمین خواهد بود.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.