تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 9:29
کد خبر : 59883

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا ۳ سال آینده جزو پنج‌بانک بزرگ کشور می‌شود

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا ۳ سال آینده جزو پنج‌بانک بزرگ کشور می‌شود
اخبار پولی مالی_ با ۳ رشد ۷۰ درصدی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هر سال، تا ۳ سال آینده این بانک به منابع ۱۰۰۰ همتی خواهد رسید. سرعت رشد سایر بانک‌ها به این میزان نیست و این موضوع باعث می‌شود رتبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر منابع به سومین تا پنجمین بانک کشور ارتقا یابد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک در نخستین مجمع صف و ستاد سال ۱۴۰۲، به تبیین چشم‌انداز بانک و الزامات مورد نیاز آن پرداخت.

ازگلی گفت: یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیران ارشد، برنامه‌ریزی آن‌ها برای آینده است. با سرعت رشدی که بانک در حال حاضر دارد و با ۳ رشد ۷۰ درصدی در هر سال، تا ۳ سال آینده به منابع ۱۰۰۰ همتی خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: ۱۰۰۰ همت عدد بسیار بزرگی است، مخصوصاً اینکه سرعت رشد سایر بانک‌ها به این میزان نیست و برخی از بانک‌ها ثبات یا رشد اندک منابع را تجربه می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود رتبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر منابع به سومین تا پنجمین بانک کشور ارتقا یابد.

ازگلی ادامه داد: برای کارهای عمرانی، ابتدا سازه را تقویت می‌کنند و سپس نسبت به اضافه کردن موارد مختلف به یک بنا اقدام می‌کنند. اکنون روی دوش بانکی که در حال تجربه کردن منابع تقریباً ۲۰۰ همتی است، قرار است ۵ برابر بار گذاشته شود. این موضوع نیاز به یک تقویت سازه اساسی دارد.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: در این پروژه تقویت سازه، مسئولیتی برای استان و ستادها وجود دارد. برای تقویت سازه ۳ کار مهم باید رخ دهد؛ یکی مسئولیت مستقیم مدیران شعب بانک در استان‌هاست و ۲ مورد مربوط به مسئولیت رؤسای ادارات کل ستادی است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت استان‌ها تقویت منابع انسانی است، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد کارکنان بانک در صف هستند و این بار، روی دوش آن‌هاست. آیا با نیروهای موجود از نظر کمی و کیفی می‌توان باری ۵برابر وضعیت کنونی را تحمل کرد؟ نیروهای انسانی باید برای این وضعیت آماده شوند. بخشی از این آمادگی کمی و بخشی دیگر کیفی است.

وی در همین رابطه اظهار کرد: نباید نسبت به آموزش نیروی انسانی و همچنین تعداد نیروی انسانی بی‌تفاوت بود. برخی توسعه فناوری اطلاعات و ابزارهای غیرحضوری ارائه خدمت را به معنای تعدیل نیروی انسانی می‌دانند. این نگرش کاملاً اشتباه است و نظر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک ابداً چنین چیزی نیست.

ازگلی تأکید کرد: آنچه مد نظر مدیرعامل بانک است، کیفی‌سازی شعب است. آیا رشد استفاده از فناوری‌های جدید به معنای بی‌توجهی به نیروی انسانی یا برنامه‌ریزی برای تعدیل نیرو است؟ این موضوع باید در اذهان و عمل اصلاح شود. شاخص‌های کیفیت یک شعبه باید اعلام شود و در راستای آن گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه نیروی انسانی متناسب‌سازی صورت گیرد، گفت: در برخی استان‌ها یک شعبه چند برابر شعبه دیگری منابع و مشتری دارد، اما تعداد کارکنان ۲ شعبه با یکدیگر برابر است.

ازگلی خاطرنشان کرد: اینکه بانک با تعداد ثابتی نیروی انسانی، رشد بالای منابع را تجربه کند، لزوماً باعث افتخار نیست. باید تعداد نیروی انسانی به‌اندازه‌ای باشد که همواره برخی از آن‌ها در حال آموزش دیدن باشند.

وی با تأکید بر کیفیت آموزش‌های ارائه شده، گفت: آموزش‌ها نیز باید مؤثر باشد، آموزش صرفاً گزارش کردن نفر-ساعت کلاس‌های برگزار شده نیست، بلکه باید با برنامه‌ای استاندارد صورت بگیرد.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: همه ما از بخش فناوری اطلاعات حمایت می‌کنیم تا زیرساخت‌های فناوری مورد نیاز ایجاد شود. افزایش منابع بانک به ۱۰۰۰ همت باید از این طریق صورت گیرد. میل توسعه سازمان‌ها از این طریق انجام می‌شود و به‌صورت سنتی امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: نکته دیگر که وظیفه ستاد است، پیاده‌سازی کامل حاکمیت شرکتی است. در سازمان‌های کوچک چنین بحثی اساساً یا مطرح نمی‌شود یا با این سطح از اهمیت مطرح نمی‌شود. هر چه یک سازمان بزرگ‌تر می‌شود، نقش نهادهای حاکمیتی و نظارتی نیز پررنگ‌تر و پراهمیت‌تر می‌شوند.

ازگلی افزود: چند واحد نظارتی از جمله حراست، بازرسی، ریسک، رعایت قوانین و مقررات و تطبیق، حسابرسی داخلی و همچنین مبارزه با پولشویی در بانک وجود دارد. بعضاً این واحدها کارهای موازی انجام می‌دهند و یا برخی کارها را به‌صورت موازی انجام نمی‌دهند؛ زیرا تصور می‌کنند واحد دیگری مسئول آن است. باید این چند واحد را تحت یک حاکمیت واحد داشته باشیم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید این واحدها از نظر کمی و کیفی تقویت شوند، گفت: با بزرگ شدن بانک، تهدیدها، چالش‌ها و ریسک‌های بانک نیز از نظر تعداد و اهمیت بیشتر می‌شود. یک ریسک یا بی‌توجهی به یک موضوع، ممکن است مخاطرات جبران‌ناپذیری برای یک مجموعه بزرگ پدید آورد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.