تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 14:44
کد خبر : 37764

بانکداری مبتنی بر پلتفرم با «بله» بانک ملی ایران

بانکداری مبتنی بر پلتفرم با «بله» بانک ملی ایران
اخبار پولی مالی_ در همایش معرفی محصولات و خدمات «بله» بانک ملی ایران، بر لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه پرداخت این اپلیکیشن به عنوان نخستین پیام رسان بانکی دارای خدمات مالی، برای توسعه بانکداری مبتنی بر پلتفرم و اقتصاد پلتفرمی کشور تاکید شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش که با حضور اعضای هیات عامل، روسای ادارات حوزه فناوری اطلاعات بانک، مدیران شرکت های تابعه، فعالان و کارشناسان فناوری اطلاعات برگزار شد، درباره جایگاه بانک ملی ایران در توسعه تجارت اجتماعی کشور گفت: از آنجا که تجارت بر بستر اعتماد شکل می گیرد و شعار بانک ملی ایران نیز از دیرباز مبتنی بر اعتماد بوده است؛ بنابراین می تواند بستری مناسب برای تجارت باشد.

قابلیت ایجاد هر گونه خدمات نوآورانه با بله

رئیس هیات مدیره درباره نقش اپلیکیشن بله بانک ملی ایران در توسعه تجارت اجتماعی نیز افزود: امروز راه نجات بنگاه های اقتصادی و سازمان ها، فناوری است. از طرفی اپلیکیشن بله دارای ویژگی های منحصر به فردی است که توانسته در حال حاضر جایگزین بسیاری از اپلیکیشن های خارجی باشد و اقبال عمومی از آن نشان می دهد در جبران بسیاری از کاستی ها هم موفق عمل کرده است.

شفیعی تصریح کرد: تعداد بالای کاربران و ضریب نفوذ قابل ملاحظه این اپلیکیشن در اجتماع و از طرفی ارایه همزمان امکانات یک پیام رسان و خدمات مالی و بانکی در یک بستر برای نخستین بار در کشور، موجب شده تا جایگاه امروز را از بله شاهد باشیم.

رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه از ترکیب این مزیت ها، قابلیت ایجاد هر گونه خدمات نوآورانه از طریق این اپلیکیشن ایجاد می شود، اظهار کرد: اکنون بستری برای کسب و کارها در بله فراهم شده است تا بسیاری از فعالیت های تجاری خود را در این بستر انجام دهند.

تجهیز ۵۰۰ شعبه بانک ملی ایران به سامانه نوبت دهی هوشمند با بله

علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک هم با اعلام اینکه امروز بله بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و نسبت به سال گذشته رشد ۸ برابری داشته است گفت: از زمان تاسیس بله، یکی از اهداف ما فعال سازی خدمات ساپتای بانک (اطلاع رسانی تراکنش های مشتریان) بر بستر این اپلیکیشن بوده است؛ ضمن اینکه راه اندازی مدیریت مالی شخصی(PFM) نیز به عنوان یک محصول در بانک ملی ایران و برای نخستین بار در کشور رقم خورد.

وی افزود: همچنین امسال نیز علاوه بر استقرار ارز اربعین در قالب دینار در بله، دو و نیم میلیون کاربر از سامانه اعلام وضعیت این اپلیکیشن استفاده کرده اند و تاکنون هم سه هزار و ۸۰۰ کد ملی ارز توافقی خود را از طریق بله دریافت کرده اند.

ماهیار با بیان اینکه برخی سرویس ها نیز همانند سیستم نوبت دهی هوشمند شعب به تازگی در بله راه اندازی شده اند، ادامه داد: اکنون بیش از ۵۰۰ شعبه در بانک ملی ایران در سراسر کشور مجهز به سیستم نوبت دهی آنلاین هستند.

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با تاکید بر اینکه قرار گرفتن خدمات مالی و شبکه های اجتماعی در کنار هم، مانند پیام رسان وی چت در کشور چین موجب ایجاد ارزش افزوده بالا برای ذی نفعان می شود ؛ گفت: امروز بله می تواند یک اقتصاد پلتفرمی باشد و ما به دنبال آن هستیم تا بله به یک پلتفرم ارایه خدمات گسترده مالی در حوزه، تسهیلات، سرمایه گذاری و… تبدیل شود.

همچنین در پانل معرفی خدمات بله که با حضور روسای ادارات کل بانکداری خرد و کسب و کارهای کوچک، اطلاعات بانکی، مدیرعامل هلدینگ داده ورزی سداد و مدیرعامل اپلیکیشن بله برگزار شد، ظرفیت های پیام رسان ها در حل و فصل مشکلات کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی، فرآیند اعطای تسهیلات غیرحضوری در بله، ساز و کار امتیاردهی به خریداران و فروشندگان در فروشگاه های بله، حفظ حقوق و امنیت کاربران، راهکارهای توسعه بازار اجتماعی کشور با این اپلیکیشن و… تشریح شد.

در پایان نیز مصطفی رادمرد هم بنیانگذار بله ضمن تشریح جایگاه این اپلیکیشن در میان پیام رسان های داخلی کشور و قابلیت های ارایه همزمان خدمات بانکی و مالی آن، از حضور ۱۴ هزار کانال و فروشگاه در بله خبر داد و مسیر پیش روی این پیام رسان را برای توسعه خدمات نوآورانه در حوزه پرداخت اجتماعی و پرداخت های خرد تبیین کرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.