تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 11:09
کد خبر : 70629

بازخوانی عملکرد موفق اتکایی ایران معین در ماموریت جدید

بازخوانی عملکرد موفق اتکایی ایران معین در ماموریت جدید
اخبار پولی مالی_ شرکت بیمه ایران‌معین در سال 1382 به ثبت رسیده و فعالیت خود را در صدور بیمه‌های مستقیم آغاز کرد. این شرکت در سال 1390 با اخذ مجوز قبولی اتکایی از بیمه‌ مرکزی ج.ا.ایران قبول ریسک اتکایی از سرزمین اصلی را به عنوان ماموریت جدید برگزید.

به گزارش اخبار پولی مالی، در آذر ماه سال ۱۴۰۰ موضوع فعالیت بیمه ایران‌معین رسما به تخصصی اتکایی تغییر یافت که با تغییر موضوع، پروانه فعالیت اتکایی شرکت برای انجام عملیات بیمه اتکایی در کلیه رشته‌های بیمه‌ای در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۰ توسط بیمه‌ مرکزی ج.ا.ایران صادر شد. بر این اساس از ابتدای سال ۱۴۰۱، ارائه ظرفیت مناسب به شرکت‌های بیمه داخلی و پذیرش ریسک در رشته‌های مختلف از جمله انرژی، آتش‌سوزی، مهندسی، کشتی، هواپیما و غیره کلید خورد.

حال در جریان فعالیت جدید، استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌گری مستقیم و تجربه همکاران در حوزه صدور و پرداخت خسارت، دسترسی به بانک اطلاعاتی بیمه‌ نامه‌های صادره ، تجزیه و تحلیل اطلاعات و وجود زیرساخت نرم‌افزاری مناسب از جمله ابزارها و امکانات موجود برای ارزیابی دقیق‌تر و پذیرش ریسک، امکان‌ها و داشته‌های است که بی شک در ادامه مسیر نیز به عنوان مزیت و قابلیت‌های کلیدی سازمان موثر و مفید واقع خواهند شد، به طوری که با شروع فعالیت این شرکت در سال ۱۴۰۱ تاکنون میزان حق بیمه تولیدی ناشی از پذیرش ریسک در رشته‌های مختلف با رشد بیش از ۲۰۰ درصد همراه بوده و توانسته نسبت خسارت خود را در این مدت حدود ۱۰ درصد کنترل کند.

ایجاد توازن در قبولی‌های موردی و قراردادی از جمله دستاوردهای است که طی این مدت حاصل شده و سهم رشته‌های پر ریسک نیز از سبد پرتفوی شرکت کاهش یافته است.

در طی این مدت آموزش سرمایه‌های انسانی شرکت نیز از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد صورت گرفته و مهتر اینکه افزایش سرمایه شرکت در مرحله اول از ۸,۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۲,۵۰۰ میلیارد ریال محقق گردیده البته به منظور افزایش ظرفیت و توسعه فعالیت‌های شرکت افزایش سرمایه به مبالغ بالاتر در دستور کار قرار دارد.

همچنین دریافت مجوز انتشار اوراق اتکایی به عنوان یکی از ابزارهای انتقال ریسک و ورود به بازار سرمایه از بیمه مرکزی ج.ا.ایران از دیگر اقدامات انجام شده شرکت است.

در نهایت و پس از درج نماد شرکت با عنوان “معین” در بازار دوم فرابورس به تاریخ مرداد ماه سال جاری، انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه اولیه این شرکت باشیم.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.