تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 9:49
کد خبر : 37686

پیشنهاد بورس تهران به فیاس؛

ایجاد دو کارگروه در فدراسیون بورس های اروپا- آسیایی

ایجاد دو کارگروه در فدراسیون بورس های اروپا- آسیایی
اخبار پولی مالی_ دوشنبه 21 آذر 1401 ( 12 دسامبر 2022 )، سی و ششمین نشست مجمع عمومی فیاس در قاهره برگزار شد و بورس تهران پیشنهاد ایجاد دو کارگروه در فدراسیون بورس های اروپا-آسیایی را مطرح کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱، فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی(فیاس) مجمع عمومی خود را با حضور اعضا در قاهره، پایتخت مصر برگزار کرد.

در ابتدای این نشست، رییس هیات مدیره به اعضا خوشامد گفت و پس از آن دبیر کل فیاس، برنامه‌های اجرا شده در سال ۲۰۲۲ و عملکرد فدراسیون را به اطلاع حاضران رساند.

بورس تهران در این نشست با هیاتی متشکل از مهدی امیری رییس هیات مدیره، محمد حسین صدرائی عضو هیات مدیره و محمود گودرزی مدیرعامل، حضوری پررنگ داشت و پیشنهاد ایجاد دو کارگروه کمیته پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در فیاس و کمیته بازارگردانی با هدف بررسی تجارب کشور ها با رویکرد سود آوری آن در بورس‌ها را عنوان کرد که مورد توجه سایر اعضا قرار گرفت.

در مجمع عمومی فیاس، صورت‌های مالی سال ۲۰۲۲ تایید و عملکرد یکساله دبیرخانه و کمیته‌ها بررسی شد، همچنین برنامه پیش بینی شده سال ۲۰۲۳ و بودجه‌بندی آن ارزیابی و مصوب شد.

یادآوری می‌شود، پذیرش ۷ عضو جدید در فدراسیون، تصویب صورت‌های مالی ۲۰۲۲، تصویب بودجه و برنامه‌های ۲۰۲۳ از جمله مصوبات این مجمع است.

همچنین، تقویم رویدادهای سال ۲۰۲۳ و تعیین میزبانی این رویدادها مانند برنامه‌های کانفیاس ۲۰۲۳ و آموزش در محل مصوب شد.

گفتنی است معرفی کتاب Borsa City به زبان ساده با هدف تشویق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه میان غیر حرفه ای‌ها صورت پذیرفت.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.