تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 16:52
کد خبر : 52272

بانک مرکزی اعلام کرد؛

اوراق گام فقط توسط بانک‌های عامل منتشر می‌شود

اوراق گام فقط توسط بانک‌های عامل منتشر می‌شود
اخبار پولی مالی_ پیرو ابلاغ «دستورالعمل گواهی اعتبار مولد -گام» و «ضوابط کنترل و مدیریت اوراق گام» به اطلاع می‌رساند تمامی فرایندها شامل صدور، تغییر ذینفع، فروش در قالب خرید دین، بازپرداخت در سررسید یا انتقال به بازار سرمایه، صرفاً توسط بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی و مبتنی بر سامانه گام بانک مرکزی انجام می‌شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تمامی اوراق گام صادر شده دارای یک کد منحصربه فرد است که از طرف سامانه گام به اوراق تخصیص داده می­شود. شایان ذکر است اوراق گام منتقل شده به بازار سرمایه اعم از بورس یا فرابورس فقط در چارچوب مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌گیرد و در صورت انتقال اوارق گام به بازار سرمایه، عملیات آن تابع ضوابط بازار سرمایه خواهد بود.

لازم به تأکید است که اوراق گام به صورت کاملاً الکترونیکی در سامانه گام بانک مرکزی منتشر می‌شود و فرایند صدور، انتقال و تسویه نیز صرفاً از طریق بانک‌های عامل و مبتنی بر سامانه گام مقدور است. لذا لازم است این نکته مورد توجه کلیه بانک‌ها و ذینفعان اوراق گام قرار گیرد که اوراق گام به صورت کاغذی نبوده و هر‌گونه اوراق کاغذی با نام‌های مشابه یا هرگونه گواهی سپرده با انواع پیشوند یا پسوند منضم به اوراق گام، مورد تایید این بانک نیست و هر گونه اوراق منتسب به اوراق گام که توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در هر سامانه و بستر اینترنتی که خارج از چارچوب فوق‌الذکر صادر یا منتشر شود از نظر این بانک فاقد اعتبار است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.