تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 12:54
کد خبر : 12314

جهت ارایه خدمات مالی صورت گرفت:

امضا تفاهم نامه میان بانک شهر و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی

امضا تفاهم نامه میان بانک شهر و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی
اخبارپولی مالی-طی مراسمی با حضور  مدیرعامل بانک شهر و مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دوطرف به امضاء رسید.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک شهر،سید محمد مهدی احمدی ، مدیر عامل بانک شهر در این مراسم با اشاره به نقش تاثیرگذار بانک شهر در توسعه زیربنایی شهرهای کشور، گفت: آماده حمایت از روند توسعه در مناطق آزاد و ارایه خدمات مالی – بانکی به فعالان اقتصادی در این مناطق هستیم.
وی با بیان اینکه، بانک شهر هم اکنون در ارایه خدمات بانکی در حوزه های ارزی و ریالی از بانک های برتر کشور می باشد، تصریح کرد: در سال های اخیر، بانک شهر در حمایت از واحدهای تولیدی، کمک به فعالان اقتصادی و تکمیل ابر پروژه های ملی نقش به سزایی ایفا کرده و هم اکنون آماده ارایه خدمات مالی نوین در تامین مالی از پروژه های زیربنایی و اقتصادی در مناطق آزاد کشور است.
احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: با تمام توان و توجه به ظرفیت های بانک، در جهت تحقق اهداف مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی به عنوان نیروی محرکه توسعه کشور آماده ارایه خدمات خواهیم بود. اعتقاد داریم که فرآیند توسعه، زمانی در کشور سرعت می گیرد که مناطق آزاد بتوانند با ابداع و ابتکارات نوین این مسیر را هموار کنند.
مدیرعامل بانک شهر با اشاره به آشنایی ارکان این بانک با “بانکداری نهادی”، گفت: با توجه به سطح تعاملی که هم اکنون میان دو طرف وجود دارد، آماده هستیم به عنوان بانک عامل مناطق آزاد معرفی و بسته خدمات مالی و بانکی جامع در این خصوص را ارایه نماییم.
وی به نقش بانک شهر در پیشرفت و تکمیل ابر پروژه های شهری (مانند: توسعه خطوط مترو، کمک به نوسازی حمل و نقل عمومی، ساخت تونل های شهری و …) اشاره کرد و افزود: قطعا توانمندی، تخصص، چابکی در تصمیم گیری و ظرفیت های این بانک می تواند ضامن توسعه فعالیت ها در مناطق آزاد بوده و فرصت های مناسبی را برای فعالان اقتصادی در مناطق آزاد فراهم نماید.
احمدی گفت: همچنین شرکت های ابزاری زیرمجموعه بانک نیز با توجه به توانمندی هایی که در حوزه های تخصصی فعالیت خود دارند، آماده اند شرایطی را فراهم نمایند تا فعالان اقتصادی بتوانند از طریق روش های نوین تامین مالی اعم از انتشار اوراق صکوک و اوراق مرابحه، در طرح های مناطق آزاد نسبت به تامین سرمایه اقدام کنند.
وی با اشاره به پیشرو بودن بانک شهر در ارایه خدمات ارزی، افزود: با توجه به نیاز شهروندان، کسبه و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد به خدمات کامل بانکی، به خصوص خدمات ارزی و عاملیت فاینانس پروژه های توسعه ای از محل منابع سرمایه گذاری خارجی و صندوق توسعه ملی؛ برای حمایت از فعالیت های بزرگ اقتصادی در این مناطق و همچنین اجرای ابر پروژه ها، آماده ارایه خدمات هستیم.
احمدی با اعلام آمادگی بانک شهر برای ارتقاء همکاری با مناطق آزاد و افزایش سطح اختیارات شعب بانک در این مناطق، گفت: یکی از ویژگی های بارز و متفاوت بانک شهر به نسبت سایر بانک ها، سرعت بالای تصمیم گیری در آن است.
مدیرعامل بانک شهر در پایان سخنان خود در این مراسم، ابراز امیدواری کرد: با همدلی که در میان دو طرف وجود دارد و در قالب این تفاهم نامه که پس از برگزاری نشست های مختلف کارشناسی تهیه شده است، بتوانیم گام های بلندی در جهت توسعه و رونق اقتصادی کشور و به ویژه مناطق آزاد برداریم.
سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم تاکید کرد: روی حمایت ها و کمک های بانک شهر برای توسعه مناطق آزاد و تحقق اهداف خود، حساب ویژه ای باز کرده ایم.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ظرفیت های مناطق آزاد را بیش از پیش افزایش دهیم، گفت: در آینده نزدیک برخی مناطق کشور به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اضافه خواهند شد. همچنین ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشور های همسایه را نیز در دستور کار داریم.
سعید محمد تصریح کرد: می دانیم که بانک شهر در بسیاری از حوزه های بانکی در کشور پیشرو است، برهمین اساس باتوجه به اینکه روابط مناطق آزاد در حوزه بین الملل گسترش خواهد یافت؛ انتظار داریم به صورت کامل از خدمات ارزی بانک شهر بهره مند شویم.
مشاور رییس جمهور با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، ادامه داد: بانک شهر می تواند با ارتقاء سطح همکاری با این شرکت ها در حل مشکلات و افزایش محصولات آنان نقش سازنده ای داشته باشد.
سعید محمد تاکید کرد: امیدواریم این تفاهم نامه بتواند نقش بانک شهر در مشارکت، سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها در مناطق آزاد را پررنگ کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.