تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 13:45
کد خبر : 9356

جهت خدمات تامین مالی زنجیره‌ای در ساخت مسکن

امضای تفاهم نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی میان بانک مسکن و وزارت صمت

امضای تفاهم نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی میان بانک مسکن و وزارت صمت
اخبار پولی مالی- تفاهم‌نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی برای ارایه تسهیلات و خدمات تامین مالی زنجیره‌ای در ساخت مسکن میان بانک مسکن و وزارت صنعت معدن تجارت امضاء شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، طی مراسمی با حضور «علی صالح آبادی»، رئیس کل بانک مرکزی، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «سیدرضا فاطمی امین»، وزیرصمت تفاهم‌نامه‌ای میان «محمود شایان»، مدیرعامل بانک مسکن و «سیدمهدی نیازی» معاون طرح و برنامه وزارت صمت با هدف اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی امضاء شد.

با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به جای شیوه سنتی، دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.
هدف از اجرای این طرح که به طور آزمایشی با امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل آغاز به کار کرده است، تامین مالی بنگاه‌ها، کاهش هزینه تمام‌شده محصول، تسریع در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است و با اجرای آن انحراف منابع محدود می‌شود و شفافیت و کارآیی تخصیص منابع مالی، افزایش می‌یابد.

به غیر از بانک مسکن، ۶ بانک عامل دیگر نیز دستور العمل طرح تامین مالی بنگاه ها را دریافت کرده‌ و با وزارت صمت ذیل نظارت بانک مرکزی تفاهم‌نامه مشترک امضاء کردند و طی یک زنجیره متصل به هم قرار است این طرح اجرا شود.

هم اکنون حدود ۶۰ درصد تسهیلات بانکی، صرف اعطای تسهیلات مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی می‌شود که با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای، این دسته از تسهیلات، هدفمند می‌شود و دست بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش‌های دیگر بازتر خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه این مراسم درباره مشارکت بانک در این طرح گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت صمت و ۷ بانک منعقد شد که از این پس به جای فاکتور کاغذی، صورت حساب الکترونیکی از طریق سامانه جامع تجارت الکترونیک صادر می‌شود. این طرح باعث می شود که هم شفافیت فعالیت‌ها بالا رود و هم برای تامین منابع ، تسهیلات کمتری به یک کالا اختصاص پیدا بکند و توزیع منابع عادلانه‌تر شود زیرا در طرح زنجیره تامین به جای اینکه چند بار به یک مرکز صنعتی توسط چندین بخش مهم صنعتی اعتبار تخصیص داده شود یک بار این تخصیص صورت می گیرد.

وی افزود: اجرای این طرح باعث می‌شود که هم قیمت کالاها شفاف‌تر شود وهم نظارت بیشتری صورت گیرد که تسهیلات مضاعفی به یک کالا پرداخت نشود و نظام عادلانه تری شکل بگیرد.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اقدامات بانک مسکن برای اجرای طرح زنجیره تامین مالی گفت: زیرساخت‌های لازم برای این طرح از سوی بانک مسکن ایجاد شده و الکترونیکی شدن صورت حساب و معاملات و مجوزهایی که توسط بانک مرکزی ارائه می شود اتفاق خوبی است که امیدواریم باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان بشود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.