تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 16:17
کد خبر : 73376

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

افشای ۲ هزار صورت مالی تا پایان سال

افشای ۲ هزار صورت مالی تا پایان سال
اخبار پولی مالی_ تا پایان سال ۲ هزار صورت مالی که تا یکی دو سال پیش شفاف نبود، افشا می‌شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی در مراسم نکوداشت روز حسابدار با اشاره به لزوم وجود شفافیت مالی برای تعالی، توسعه و عدالت اقتصادی گفت: اگر سیاست‌گذاری را علم اتخاذ تصمیم‌های درست در اداره کشور می‌دانیم، برای این تصمیم‌های درست و بهینه در کشور، نیازمند اشراف دقیق بر اطلاعات مالی در اقتصاد هستیم. این اشراف جز از طریق حسابداری‌های حرفه‌ای و جامع و مستقل میسر نمی‌شود.

وی افزود: تا گزارشگری مالی دقیق وجود نداشته باشد، سیاست‌گذار این فرصت را نخواهد داشت تا در زمان خودش تصمیم درست بگیرد. از طرفی گزارشگری مالی در واقع شبکه عصبی اقتصاد است و حسابداران و حسابگران همین شبکه‌های عصبی هستند.

خاندوزی اظهار داشت: هر قدر سیاست‌گذاران مطلع شوند که نقش حرفه‌ای حسابداری چقدر مهم است حتما اتکا به گزارش‌های تولید شده از سوی حسابداران بیشتر خواهد شد.

ضریب پائین نفوذ خدمات حسابداری

وزیر اقتصاد عنوان کرد: برای کمک به اثربخشی بیشتر گزارشگری مالی، برای اتخاذ تصمیم درست و ارائه تصویرهای واقعی آمادگی کامل داریم.

وی گفت: ضریب نفوذ خدمات حسابداری در کشور پایین است و حتی این مشکل به سیاست‌گذار خوب منتقل نشده که باید تمهیداتی در این خصوص اندیشه شود.

خاندوزی ادامه داد: چرا نباید اعتماد کافی به سندهای حسابداری وجود داشته باشد و افراد به اطلاعات مالی اعتنا نکنند. در همین راستا باید به سمت اثربخشی گزارشگری‌های مالی قدم برداریم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مراودات مالی در دو دهه اخیر به شکل بسیار پرشتابی تغییر کرده است، بنابراین گزارشگری مالی نیز باید با این تحولات به سرعت اصلاح و ارتقا یابد. با توجه به پیشرفت‌ها باید بلافاصله شاهد گزارشات پایان دوره‌ای، فصلی و میان دوره‌ای باشیم.

گمراهی افکار عمومی

وزیر اقتصاد با اشاره به انحلال موسسه مالی نور و ادغام آن با بانک ملی گفت: اینکه چه دارایی‌هایی به بانک ملی منتقل شود و بانک مرکزی چه خط اعتباری به بانک ملی تخصیص دهد تا این بانک دچار ضرر نشود، همگی تدبیر شده و این موضوع به دلیل نبود تصویر سازی درست توسعه جامعه‌های نخبگانی در کشور است.

افشای ۲ هزار صورت مالی

خاندوزی با اشاره به فعالیت‌های وزارت اقتصاد در راستای ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور گفت: تا پایان سال ۲۰۰۰ صورت مالی که تا یکی دو سال پیش شفاف نبود، افشا خواهد شد و این اهتمام برای شفافیت مالی ادامه دار خواهد بود.

قیمت‌ها تا پایان سال ثابت می‌ماند

خاندوزی درباره کاهش تورم اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده، با کنترل نقدینگی سرعت افزایش قیمت‌ها کاهش یافته و ناترازی در بودجه و در شبکه بانکی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: هم در موضوع نقدینگی و هم شبکه بانکی این اهداف طبق آنچه که پیش بینی شده در حال انجام است بنابراین چشم‌انداز این است که تا پایان سال بتوانیم ثبات تورمی را حفظ کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: کاهش تورم نسبت به سال گذشته و ثبات قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.