تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 17:16
کد خبر : 15036

با حضور ۹۳ درصدی سهامداران:

افزایش سرمایه پتروشیمی پارس تائید شد

افزایش سرمایه پتروشیمی پارس تائید شد
اخبار پولی مالی- مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی پارس با حضور جمعی از سهامداران برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، مجمع فوق العاده شرکت پتروشیمی پارس با حضور ۹۳ درصدی سهامداران نمایندگان قانونی آنها برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در روز جاری با حضور جمعی از سهامداران در سالن هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش افزایش سرمایه شرکت «سرمایه‌گذاری پتروشیمی پارس» از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۴۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مازاد ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها(سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت) بود که بیشترین میزان افزایش سرمایه در میان شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به شمار می‌رود به میزان ۷۸ درصد به تایید سهامدران رسید و زمان ثبت افزایش سرمایه نیز از همین امروز انجام می شود و همچنین پروسه بازگشایی سهام پارس نیز مقرر شده است تا در سریعترین زمان ممکن انجام شود و سیاست تقسیم سود آریاساسول  و پارس همانند گذشته خواهد بود، که در این سیاست آریاساسول در مجامع حدود ۹۰ درصد سود را تقسیم می‌کند که این موضوع به نفع شرکت پتروشیمی پارس است

بنابراین گزارش هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بود.

بر اساس این گزارش در مجمع بهای تمام شده شرکت آریا ساسول در صورت های مالی فارس ناچیز  اعلام شدو همچنین اعلام شد که آریا ساسول ریسکی ندارد و در روش ارزش گذاری آریا ساسول همه موارد لحاظ شده است  و در روشی که شرکت  لحاظ کرده دچار دردسر هزینه استهلاک نخواهد شد .

مسعود حسنی،مدیر عامل پتروشیمی پارس گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم جزئیات صادرات محصولات را اعلام کنیم استارین منومر تولیدی پارس را از تیرماه سال ۹۹صادر نمی شود و فقط  به مشتریان داخلی می‌دهیم.

وی در خصوص گاز غنی شده نیز گفت: این گاز از شرکت ملی گاز خریداری می‌شود و هزینه آن را پرداخت می‌کنیم ، حق العمل کار نیستیم و همچنین ۸ درصد به ضریب نرخ گاز غنی  اضافه شده است و این نرخ تا سه سال دیگر تغییر نخواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی پارس ادامه داد:  قسمت اعظم ال‌پی‌جی شرکت صادر و همه مبالغی که فروخته شده به شرکت برگشته است و  بخش اعظم  آن به سامانه نیما  واریز شده است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس در ادامه در رابطه با پروژه جدید PDH گفت:  به میزان ۴۰ درصد افزایش گاز بوتان در سال جدید از شرکت گاز خواهیم داشت که البته این پروژه به بیش از ۶۰۰ هزار تن خوراک احتیاج دارد و تولید شرکت پس از تاسیس این واحد افزایش خواهد یافت و باید بگویم که  میزان سرمایه گذاری شده در این پروژه ۸۶۶ میلیون دلار  بوده و  زمان ساخت آن ۴ سال است و بازگشت سرمایه ۸.۸ دهم سال خواهد بود و همچنین نرخ بازده داخلی نیز ۱۳ درصد است .

وی گفت :پتروشیمی پارس در سال جاری  صنعت برگزیده سبزشد و  رتبه اول شاخص بهره وری کل در بین ۱۰۰ شرکت برتر را بدست آوردیم.

مدیر عامل پتروشیمی پارس در ادامه افزود: افزایش سودآوری و کاهش تولید کربن از اهداف کلان شرکت است و سال ۱۴۰۴ سرآمد شدن در تولید یکی از چشم اندازهای مجموعه پارس است و همچنین پایدار نگه داشتن تولید به عنوان سرمایه های سهامداران از اصول مجموعه  و روند تولید و فروش در برخی از محصولات سالجاری شرکت نیز نسبت به سال ۹۹ از رشد خوبی برخوردار بوده است.

مدیرعامل پارس عنوان کرد هر چه میزان تولید جامدات شرکت افزایش یابد میزان تاب‌آوری شرکت در برابر تحریم‌ها افزایش می‌یابد و همچنین شرکت پتروشیمی پارس برای فروش داخلی از کارگزار استفاده نمی‌کند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.