تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 12:43
کد خبر : 62175

اتصال سامانه چکاد دیجیتال بانک توسعه صادرات ایران به محیط عملیاتی

اتصال سامانه چکاد دیجیتال بانک توسعه صادرات ایران به محیط عملیاتی
اخبار پولی مالی_ سامانه چک دیجیتال بانک توسعه صادرات از یازدهم تیرماه سالجاری با هدف ارائه سرویس به مشتریان حقیقی برای نسخه اندروید پیاده سازی و به محیط عملیاتی متصل شده و در فرایند تست کاربری توسط همکاران فنی و کسب و کاری قرار گرفته بود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عشرت عدالت مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه بستر سازی برای این عملیات پس از ابلاغیه بانک مرکزی ج.ا.ا آغاز شده و فاز اول سرویس های بانکی سامانه چک دیچیتال (چکاد) به مرحله بهره برداری رسیده است افزود: بانک توسعه صادرات در کنار بانک های صادرات، پارسیان و تجارت، جزء هشت بانک اولی است که امکان ارائه سرویس چک دیجیتال را برای مشتریان حقیقی خود در فاز اول پیاده سازی و عملیاتی کرده است.

عدالت خاطرنشان کرد:سرویس های فعالسازی، بروزرسانی پروفایل کاربر، غیرفعالسازی، صدور چک دیجیتال، درخواست کارتابل و انتقال چک به عنوان سرویس های اولیه برای سامانه چکاد پیاده سازی و عملیاتی شده است.

وی با ذکر این نکته که امکان نقد شدن چک دیجیتال به صورت درون بانکی وجود دارد، اظهار کرد: فاز دوم سامانه با ارائه سرویس های تکمیلی مانند سرویس های ضامنین و امضای ضامنین و نیز نقد بین بانکی (به دلیل لزوم همسویی با پروژه نسخه ۴ چکاوک در تمامی بانکها ) در حال پیاده سازی است.

وی اذعان داشت: برای استفاده از سرویس مذکور، لازم است نخست برنامک هامون موجود در کافه بازار (برای گوشی های اندروید) در دستگاه مربوطه (موبایل یا تبلت) مطابق مستند “راهنمای کاربری برنامک هامون با قابلیت احراز هویت غیرحضوری” نصب و پس از آن نسخه ۲٫۵ همراه بانک (هما) دریافت و بروزرسانی شود. لازم به ذکر است سایر مراحل مربوط به فعالسازی و صدور چک در مستند “راهنمای کاربری سامانه چک دیجیتال” قابل دسترس است.

مدیریت امور فناوری اطلاعات بانک توسعه صادرات ایران، ضمن تشکر از تلاش همکاران خود در مدیریت امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و همچنین همکاران شرکت خدمات در پیاده سازی و عملیاتی کردن این سامانه گفت: در فرایند تست سرویسهای این سامانه واحدهای مدیریت مالی، مدیریت امور شعب و بازاریابی، شعبه مرکزی و همچنین مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روشها همکاری داشته اند که بدینوسیله از ایشان قدردانی می گردد.

عدالت تصریح کرد: گروه امداد مشتریان به شماره ۲۳۴۵ به منظوررفع مشکلات مربوط به سرویس مذکور، در دسترس است، همچنین مرکز عملیات فاوا به صورت ۲۴*۷ آماده پاسخگویی به سوالات همکاران است.

لازم به ذکر است نسخه مربوط به گوشی های IOS(هامون و هما) در حال پیاده سازی و اجرا است که به محض نهایی و عملیاتی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.