تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 18:04
کد خبر : 56070

ابلاغ دستورالعمل مشوق مالیاتی سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند

ابلاغ دستورالعمل مشوق مالیاتی سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند
اخبار پولی مالی_ دستورالعمل مواد (۴) و (۵) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی برای اجرا به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان امور مالیاتی، در دستورالعمل ابلاغی «محمدهادی سبحانیان» رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ماده (۴) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ مبنی بر «سرمایه‌گذاری در ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی، معاف از پرداخت مالیات می باشد. قراردادهای خرید تضمینی برق از تأسیسات مذکور و عوارض مندرج در ماده (۲) این قانون نیز مشمول این معافیت‏‌ها است» و همچنین ماده (۵) قانون مزبور مبنی بر «به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند مالیات مستقیم کلیه فعالیت‏‌های مرتبط با مدیریت اجرائی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع یا نرخ صفر محاسبه می‌شود.»، بر ایجاد وحدت رویه در اجرای مقررات مذکور توسط ادارات امور مالیاتی سراسر کشور تأکید شده است.

گفتنی است مطابق این دستورالعمل، اعمال نرخ صفر مالیاتی بابت هر یک از فعالیت‌‏های شش‌گانه شامل تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند عادی به صورت مجزا امکان‏‌پذیر است.

برای دسترسی و مشاهده کامل دستورالعمل مذکور اینجا کلیک کنید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.