تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 15:48
کد خبر : 7172

رئیس پژوهشکده بیمه؛

تحول دیجیتال، آینده محکوم صنعت بیمه است

تحول دیجیتال، آینده محکوم صنعت بیمه است
اخبار پولی مالی- بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی، با محوریت تحول دیجیتال» در دو روز متوالیِ 13 و 14 آذر ماه به صورت حضوری(مدیران ارشد صنعت بیمه) و مجازی(سایر علاقه‌مندان) برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، حمید کردبچه،رئیس پژوهشکده بیمه روز سه شنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری که به مناسبت بیست وهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با محوریت” تحول دیجیتال ” در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد گفت: هیچ همایشی مانند همایش روز بیمه نیست، چراکه این همایش بستری برای گفت و گو و گفتمان سازی است و با توجه به نقص صنعت بیمه در این زمینه، برپایی چنین همایشی بسیار مفید است.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی، با محوریت تحول دیجیتال» در دو روز متوالیِ ۱۳ و ۱۴ آذر ماه به صورت حضوری(مدیران ارشد صنعت بیمه) و مجازی(سایر علاقه‌مندان) و با برنامه‌های متنوعی از جمله نکوداشت روز بیمه، انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰، انتخاب کتاب سال صنعت بیمه، معرفی مدیران و کارمندان شایسته صنعت، جشنواره بیمه در رسانه و همچنین سخنرانی‌های تخصصی، ارائه ۲۴ پنل‌ تخصصی و چند کارگاه مجازی برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر تمایز و منحصربه‌فرد بودن این همایش افزود: همایش‌های ملی بیمه و توسعه به خصوص در چند سال اخیر به عنوان بستری برای گفتگو طراحی شده است چرا که پرداختن به موضوع گفتمان‌سازی به دلیل نقصی که در این زمینه در صنعت بیمه وجود دارد، لازم و ضروری است. همایش‌های ملی بیمه و توسعه با این سطح از ارتباط بین اعضا، کارشناسان و مدیران صنعت در نوع خود بی‌نطیر و بسیار ارزشمند است و به دلیل آن که زمینه گفتگوی نظام‌مند و سیستماتیک بین مخاطبان را فراهم می‌کند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کردبچه با تاکید بر این که کلیه برنامه‌های همایش در راستای گفتمان‌سازی در صنعت بیمه است خاطرنشان کرد، ۲۴ پنل علمی تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد که تمرکز آن‌ها بر گفتگوی دورن صنعتی بین کارشناسان و متخصصین صنعت و دانشگاه و با محوریت تحول دیجیتال در صنعت بیمه است.

کردبچه تصریح کرد، به جز ۸ پنل علمی که توسط پژوهشکده بیمه مدیریت می‌شود، سایر پنل‌ها تحت مدیریت صنعت و جامعه دانشگاهی و با پشتیبانی پژوهشکده برگزار می‌شوند. وی همچنین از برگزاری پنل گفتگو با بیمه‌گذاران برای اولین بار در همایش‌‌های ملی بیمه و توسعه خبر داد.

کردبچه  افزود: سه سال است که این همایش در دو روز برپا می شود و همایش امسال به صورت حضوری با شرکت ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در مرکز همایش های دانشگاه الزهرا برپا خواهد شد و حدود ۲۰ هزار نفر هم به صورت آنلاین از طریق کانال های مختلف مباحث آن را پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان این نکته که صبح روز نخست به سخنرانی مقام های مسوول مدعو اختصاص خواهد داشت، درباره مقامات حاضر در همایش از وزیر اقتصاد و رییس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه نام برد و گفت: درباره حضور مقامات سیاسی دولت هنوز خبری نهایی نشده است.

وی در ادامه افزود: از تعداد ۲۶۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش بیمه و توسعه، ۲۹ مقاله برای ارائه در بخش سخنرانی، ۶۹ مقاله به صورت پوستر و ۳۲ مقاله صرفا برای چاپ در مجموعه مقالات بیست‌و‌هشتمین بیمه و توسعه پذیرفته شد.

رییس پژوهشکده بیمه، بی توجهی صنعت بیمه به تحول دیجیتال را بزرگ ترین تهدید برای این صنعت عنوان کرد و افزود: اقداماتی در این زمینه انجام شده که یا ناقص یا ناشی از درک ضعیف از تحول دیجیتال است درحالی که در سال ۲۰۳۰ اساسا فرآیندها، سازمان کار و نیروی انسانی متحول خواهد شد و چیز دیگری خواهد بود.

وی با بیان این نکته که تحول دیجیتال آینده محکوم این صنعت است به شرکت های بیمه هشدار داد که اگر اسب خود را زین نکنند کشور نخواهد توانست در بخش بیمه با دنیا تعامل داشته باشد و صنعت بیمه کشور حتی قادر به حل مشکلات خود نیز نخواهد بود.

کردبچه با اشاره به این نکته که ما در کشور بستر لازم را برای کلان داده ها، رایانش ابری و ارتقای نیروی انسانی و افزایش مهارت ها فراهم نکرده ایم ادامه داد:  البته چند شرکت هوشمند روی این موضوع ها سرمایه گذاری کرده و مدیریت دوگانه تشکیل داده اند و در کنار مدیریت سنتی به مدیریت دیجیتال نیز توجه نشان داده اند.

رئیس پژوهشکده بیمه  اپیدمی و پاندمی ها و همچنین تغییر اقلیم از قبیل سیل، زلزله آتش سوزی و … را  جزوه تهدید های صنعت بیمه برشمرد و افزود: اپیدمی و پاندمی ها قبل از شیوع ویروس کرونا جزوه ۸ ریسک جهانی به شمار می رفتند که با شیوع  این ویروس در جهان در  رده سه تهدید اصلی صنعت بیمه قرار گرفته است.

کردبچه در ادامه اظهار داشت: اما به نظر بنده بی توجهی صنعت بیمه نسبت به تحول دیجیتال یکی از تهدید های جدی است که صنعت بیمه بستر های لازم را برای کلان داده ها، رایانش ابری و ارتقای نیروی انسانی و افزایش مهارت ها فراهم نکرده که باید روی این بسترهار کارشناسی و مطالعانت گسترده آماده شود تا بتوانیم ه پا دنیا در تحول دیجیتال حرکت کرده و شرکت های بیمه از این موضوع اساسی جهت رقابت نباید غافل شوند.

در ادامه قنبرزاده، دبیر علمی همایش بیمه و توسعه هم به دریافت ۲۸۳ مقاله از سوی دبیرخانه علمی همایش اشاره کرد و گفت: ۶۱ مقاله به صورت ارائه پذیرفته شده که از این تعداد ۲۹ مقاله در روزهای همایش و بقیه در روزهای دیگر ارائه خواهد شد ضمن این که ۶۹ مقاله هم به صورت پوستر پذیرفته شده است.

گفتنی است: به اطلاع علاقه‌مندان به شرکت در بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه می‌رساند با توجه به محدودیت‌های کرونایی، بخش حضوری همایش با جمع محدودی از مدیران ارشد و کارشناسان صنعت بیمه برگزار می‌شود و سایر علاقه‌مندان می توانند به صورت مجازی در همایش، مشارکت داشته باشند. کلیه برنامه‌های همایش به صورت زنده و مستقیم از طریق وب‌سایت همایش به آدرس seminar.irc.ac.ir ، صفحه پژوهشکده بیمه در آپارات و صفحات اینستاگرام بیمه مرکزی ج.ا.ایران، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران ایران و شرکت‌های بیمه بخش خواهد شد. به کلیه شرکت‌کنندگان اعم از مدعوین و مخاطبانی که بعد از ثبت نام از طریق وب سایت همایش به صورت مجازی در برنامه‌های همایش شرکت می‌کنند، گواهی حضور اعطا می‌گردد. دریافت گواهینامه منوط به ثبت‌نام و ورود به همایش از طریق سایت همایش بیمه و توسعه می‌باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.