آمار شکایات بیمهای در ششماهه اول ۱۴۰۴ منتشر شد

براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۴۳۶۳ شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۴۰۷۴ شکایت رسیدگی شده و ۲۸۹ مورد در حال رسیدگی است.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!پس از آن، رشته بیمه درمان با ۲۴۸۱ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۲۲۶۲ شکایت مختومه و ۲۱۹ شکایت در حال بررسی است.
رشته بدنه اتومبیل نیز با ۱۱۱۷ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۱۰۶۲ فقره رسیدگی شده و ۵۵ مورد دیگر در حال رسیدگی است.
این گزارش میافزاید، کمترین شکایات در رشتههای بدنه کشتی (۳ مورد)، اعتبار (۷ مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (۱۱ مورد) ثبت شده است.
شایان ذکر است آمار شکایات میتواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمهگذاران شرکتهای بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه میشود این آمار با سایر شاخصها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکتها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاجها قابل قبول و صحیحتر باشد.
گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر میشود.
برای مشاهده جداول آماری کلیک کنید.
برچسب ها :آمار شکایات ، اخبار پولی مالی ، بیمه مرکزی ، صنعت بیمه ، نهاد ناظر
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰