تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 23:26
کد خبر : 12185
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مشتری مداری سرلوحه کارمندان بانک ایران زمین بسته هستند

گزارش؛

مشتری مداری سرلوحه کارمندان بانک ایران زمین

مشتری مداری سرلوحه کارمندان بانک ایران زمین
اخبار پولی مالی_مشتری مداری جنبه سالم از رقابت با هدف اصلی رضایت، تکریم و احترام مشتری در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی هدفمند است. میزان توجه به رضایت مراجعان، همگام شدن با تکنولوژی های روز و پیشرفته دنیا، نرخ سود سپرده و سهام، افزایش دقت در فرآیند کارها و اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین از جمله وظایف تعریف شده در مفاد مشتری مداری بانک ایران زمین است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از شما و اقتصاد: رویکرد بازاریابی هدفمند و به کارگیری عملکرد متنوع آن، یک چالــش مهم در رقابت بانک ها، شرکت ها و کسب وکارها شده است. بهای بالای دانش مشــتری و درکی که سازمان ها از اهمیت رضایت مشــتری کســب کرده اند، آن ها را به ســمت بازاریابی هدفمند سوق می دهد. کارمندان بانک ایران زمین در راستای مشتری مداری و حفظ کرامت انسانی مراجعان، خود را پایبند به منشور اخلاقی مطابق با مفاد تنظیمی بانک می‌دانند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 

مشتری مداری و نقش بانک ها در تحقق آن

حدود ۲۰ سال است که سازمان‎ ها تلاش می‎ کنند تا عملکرد خود را با مفهوم مشتری مداری هماهنگ نمایند. اما به گزارش شورای عالی بازاریابی (CMO council)، «تنها ۱۴ درصد از سازمان‎ ها، مشتری مداری را مبنای کار خود قرار داده و تنها ۱۱ درصد از آن‎ها باور دارند که مشتریان‎شان با ارائه‎ چنین تصویری موافق خواهند بود.»

حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها از اهــداف یــک بازاریابی هدفمند اســت؛ زیرا بانک ها و مؤسسه های مالی دریافته اند که برای جذب مشــتری و حفظ جایگاه خود بین رقبا به برنامه ریزی و اســتفاده از یــک راهبرد قوی نیاز دارند.

مؤسســه های مالی به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریان شان چه کسانی هستند، انتظارات آن ها چیســت و چگونه باید آن ها را برطرف کرد، نیاز دارند. بانک ها به راحتی می توانند مشتریان خود را با توجه به میزان خدمات، سپرده گذاری و توان اعتبــاری طبقه بندی و با ارائه خدمت مناســب آن ها را به افتتاح حساب، جذب و وفادار سازی تشویق کنند.

بانک ایران زمین از جمله بانک‌ها و موسساتی است که توانسته با ایجاد همدلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های روز دنیا فرهنگ مشتری مداری را در این بانک به اجرا در آورد و آن طور که از شواهد بر می‌آید همچنان در حال به روزرسانی اهداف و چشم‌اندازهای خود در تلاش بیشتری است.

 

تدوین منشور اخلاقی در جهت کسب رضایت مشتریان

در مفاد منشور اخلاقی بانک ایران زمین آمده است که ؛ با توکل به خدای منان و با ایمان به اراده خالق هستی به ارائه خدمات بانکی به مشتریان پرداخته و جلب رضایت آنان را سرلوحه امور خود می دانیم. مشتریان بانک را سرمایه واقعی تلقی نموده و حفظ کرامت، عزت و احترام به مراجعان را از وظایف اصلی رفتار سازمانی می دانیم. با رعایت نظم، آراستگی، وقت شناسی و حذف تشریفات زائد، خواسته های مشتریان را در چارچوب وظایف قانونی بررسی و با دقت و سرعت اقدام می نمائیم.

منشور اخلاقی این بانک که بیشتر مفاد آن در راستای مشتری مداری است، کارمندان خود را موظف به انجام امور مشتریان با احترام و سرعت عمل در کارها می‌نماید. در این منشور مواردی به چشم می‌خورد که نشان از همگام شدن بانک ایران زمین با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در جهت برقراری و سرعت ارتباط با مشتریان است که این موضوع خود نوعی مشتری مداری و اهمیت قائل شدن بر خواسته های مراجعان است.

در بندهایی از این منشور ذکر شده است: بر این باوریم که کلید اصلی ارائه خدمات روزآمد و استانداراد به مشتریان، از فناوری های روز بانکداری الکترونیکی و دیجیتال می باشد و در این راستا به شکلی عمل می کنیم که مشتریان کمترین نیاز را برای مراجعه به شعب بانک داشته باشند.بر این باوریم مبنای ارزیابی عملکردمان و میزان رضایتمندی مشتریان می باشد.

با نگاهی به اهداف بانک ایران زمین به این موضوع می‌رسیم که این بانک تمام توان خود را در جهت راضی نگه داشتن مشتریان و مراجعان خود انجام می‌دهد، چرا که مراجعان و مشتریان را سرمایه خود و مشتری مداری را راهی به سوی اقتصاد پویا برای دستیابی به اهداف کلان بانکی می داند.

اهداف بانک ایران زمین عبارتند از:

توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی.
بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیتهای تجاری، تولیدی و خدماتی، از طریق انجام فعالیتهای اعتباری و اعطای تسهیلات.
تجهیز منابع و هدایت آنها به جانب فعالیتهای مولد در بخشهای مختلف بازرگانی، تولیدی و خدماتی و مسکن و ساختمان.
ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی ، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط).
توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع.
بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهای محیطی، جهت حفظ و افزایش سرمایه های مشتریان و سهامداران.
فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده گذاران و سهامداران.
کسب اعتبار و حسن شهرت برای بانک در کلیه فعالیتها و ایجاد زمینه های لازم جهت رشد کمی و کیفی بانک.
سبقت از رقبا در بازار پول و سرمایه از طریق شناسایی فرصتها و تهدیدها و بهره برداری مناسب و بهینه فرصتها.
جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان.
بانکداری امروز شیوه‌های نو، بازاریابی و مشتری‌مداری موثر، ارائه تکنولوژی‌های نو، سرویس‌دهی و خدمات موردنظر مشتری را می‌طلبد که هر بانکی در این امور موفق‌تر عمل کند در بازار رقابتی موجب جذب منابع بالا و ماندگاری منابع و در نتیجه دوام و بقای دائمی آن بانک با بهره‌وری بالا خواهد شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه