تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 13:43
کد خبر : 59667

۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی‌سازی شده است

۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی‌سازی شده است
اخبار پولی مالی_ ۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی سازی شده است، تنها پنج درصد از قطعات نیاز به واردات دارد که تا چند سال آینده تمام قطعات در داخل تولید شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، « بهمن عبداللهی » رییس اتاق تعاون ایران روز جمعه در آیین افتتاح نمایشگاه آسانسور و پله برقی از ۲۳تا ۲۶ تیرماه اظهار داشت: صنعت آسانسور در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته و در تولید قطعات آسانسورها با ارتفاع بلند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: تولیدات و کیفیت در این صنعت به حد قابل قبولی رسیده است که امیدواریم در کمتر از ۵سال آینده از واردات بی نیاز شویم.

رییس اتاق تعاون ایران بر توسعه صادرات با رفع موانع تاکید کرد و گفت: این اتاق در تعاملات با کشورهای مختلف دنیا به دنبال تسهیل صادرات است با اقداماتی که در صنعت آسانسور اتفاق می افتد در ۲ تا سه سال آینده صادرات پیشی خواهد گرفت.

وی افزود: صنعت آسانسور و پله برقی، در صنعت ساختمان پیشرو است و پیشرفت های قابل توجهی از نظر کمی و کیفی دارد.

عبداللهی با بیان اینکه تولیدات قطعات آسانسور و پله برقی به بیش از ۱۵ کشور دنیا صادر می شود گفت: صنعت آسانسور و پله برقی به خاطر کیفیت خوب یکی از صنایع پیشرو است و اکنون در کشورهای همسایه و اروپایی صادرات میکنیم امسال تمهیدات خوبی در حوزه صادرات گرفته شده است.

رییس اتاق تعاون ایران گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی از هفت کشور دنیا حضور دارند که به تقویت صادرات کمک می کند.

عبداالهی با اشاره به اینکه در حوزه پله برقی سالانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید می شود گفت: کمتر از هزار دستگاه مصرف داخلی است و بیش از ۲۰۰ دستگاه امکان صادرات دارد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.