تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 14:12
کد خبر : 5575

در بورس تهران؛

۱۳ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

۱۳ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
اخبار پولی مالی- در جریان معاملات امروز (یکشنبه، پانزدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۹ هزار و ۶۸۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۵۸ واحد کاهش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۶۹۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل بازار سرمایه، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۵ هزار و ۸۳۹ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۳ هزار و ۴۹۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۱۳۸ هزار و ۳۴۹ معامله به ارزش ۱۳ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۳ هزار و ۲۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۴۸ هزار و ۷۴۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۵ هزار و ۵۹۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۳۲ هزار و ۲۳۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

گروه مپنا با ۵۹۸ واحد، شرکت ایران خودرو با ۵۶۴ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۵۵۹ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۴۴۹ واحد و شرکت سایپا با ۲۷۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان ۲ هزار و ۱۳۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری خلیج فارس یک هزار و ۳۵۷ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۳۱۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۴۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۶۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.