تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 19:13
کد خبر : 36293

کاهش ۶۷ درصدی شکایت از کسب و کارهای دارای اینماد

کاهش ۶۷ درصدی شکایت از کسب و کارهای دارای اینماد
اخبار پولی مالی_ گزارش عملکرد آماری ۷ ماهه نخست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از کاهش ۶۷ درصدی شکایت از کسب و کارهای دارای اینماد حکایت دارد.

به گزارش اخبار پولی مالی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از آن دسته از دستگاه‌های اجرایی کشور است که تمام فعالیت‌ها و عملکردهای خود را به شکل ماهانه در دسترس عموم قرار می‌دهد. آخرین گزارش عملکرد آماری این سایت که مربوط به مهر سال جاری است، آماری از پیوستن دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به سامانه ستاد، صدور نماد تجارت الکترونیکی و صدور گواهی امضای الکترونیکی دارد.

بر اساس این گزارش، در هفت ماه نخست سال جاری ۳ هزار و ۴۹۶ دستگاه اجرایی و بیش از ۷۶ هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶۲۱ دستگاه اجرایی و بیش از ۳۷ هزار مجموعه خصوصی به این سامانه متصل شده بودند.

در بخش خرید، تعداد معاملات در هفت ماه نخست ۱۴۰۱ از ۱۸۴ هزار معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۲۶۴ هزار میلیارد ریال رساند. تعداد معاملات بخش مزایده بیش از ۱۳ هزار با حجم ۹۶۰ هزار میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات بیش از ۲۱ هزار معامله با حجم ۲۳۷۱ هزار میلیارد ریال است.

تعداد نماد تجارت الکترونیکی که در ۷ ماه نخست ۱۴۰۱ اعطا شده بیش از ۲۸ هزار نماد است که نسبت به سال گذشته با رشد ۶ هزار عددی مواجه شده است.

آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد رسیدگی به شکایات اینماد است. در ۷ ماه نخست ۱۴۰۱ به بیش از ۶ هزار شکایت رسیدگی شد در حالی که سال گذشته تعداد رسیدگی به شکایات در مدت زمان مشابه، بیش از ۱۸ هزار شکایت بود. این کاهش ۶۷ درصدی رسیدگی به شکایات نشان می‌دهد که تعداد شکایات از کسب وکارها به شدت کاهش یافته است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.