تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 14:28
کد خبر : 29859

چهارمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان برگزار شد

چهارمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان برگزار شد
اخبار پولی مالی_ چهارمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان در راستای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از رسانه مالیاتی ایران، چهارمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان با حضور داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت صمت و وزارت اطلاعات و بانک مرکزی در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در این جلسه با اشاره به تدریجی بودن اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بر لزوم استفاده از ظرفیت های رسانه ای در آگاهی بخشی به مودیان تاکید کرد.

همچنین رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت، سامانه مودیان و شناسه کالا و خدمات، برگزاری جلسات کمیته فنی و جلسات رفع ابهامات اجرایی، آخرین وضعیت شرکت های معتمد، آخرین وضعیت آموزش و اطلاع رسانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور از زمان ابلاغ مصوبه مراجع قانونی موظف است ظرف یک هفته نسبت به ثبت نام و عضویت تمام مشمولان «پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» در سامانه مودیان و تخصیص کارپوشه به آن ها اقدام کند، تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی طی یک سال و نیم و ظرف۶ مرحله تمام مودیان ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می شوندکه اولین گروه فراخوان شده شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان ماه سال جاری مشمول اجرا می شوند.

در این جلسه اقدامات صورت گرفته در بخش سامانه مودیان شامل نصب و راه اندازی نسخه جدید سامانه مودیان، ایجاد کارپوشه برای تمامی مودیان، فراهم شدن امکان تایید یا رد صورتحساب الکترونیکی در زیرسامانه کارپوشه، فراهم شدن امکان اتصال پایانه های فروشگاهی به سامانه مودیان و دریافت صورتحساب الکترونیکی آزمایشی از مودیان منتخب تشریح شد.

همچنین اقدامات صورت گرفته در حوزه شناسه کالا و خدمات شامل: طراحی اولیه سامانه دریافت فایل شناسه کالا و خدمات برای مشمولین، طراحی بانک اطلاعاتی شناسه کالا و خدمات و بهینه سازی داده های موجود، طراحی و پیاده سازی سامانه درون سازمانی شناسه کالا و خدمات جهت تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر درخصوص جزییات قانون پرداخته و چگونگی اجرای بهتر آن را مورد بررسی قرارد دادند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.