تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 14:56
کد خبر : 82820
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سد بانکداری سنتی شکست / فین تک ها بانک شدند بسته هستند

با مجوز نهاد ناظر مالی انگلستان:

سد بانکداری سنتی شکست / فین تک ها بانک شدند

سد بانکداری سنتی شکست / فین تک ها بانک شدند
اخبار پولی مالی- با ارایه مجوز نهاد نظارت مالی بریتانیا، شرکت های فین تک نقش مهمی در شکل دادن به چشم انداز مالی ایفا خواهند کرد. این شرکت‌ها با رویکردهای نوآورانه و تعهد به راحتی مشتری، به ایجاد یک سیستم مالی فراگیرتر و در دسترس‌تر کمک می‌کنند و بدین ترتیب عدالت مالی را برای عموم محقق می سازند.

اخبار پولی مالی– نهاد نظارت مالی انگلستان پس از سه سال بررسی بالاخره به فین تک رولوت اجازه فعالیت بانکداری داد. این مجوز راه را برای فین‌تک هموار می‌کند تا سپرده‌های مشتریان را نگهداری کرده و وام‌های تجاری با نام خود از جمله وام مسکن ارائه دهد. مجوزی که در عمل دیوار دیوار دفاعی بانکداری سنتی را در برابر فین تک ها فرومیریزد. مجوز بانکداری بریتانیا گامی کلیدی در تسریع رشد این شرکت است، زیرا آن را از وضعیت فعلی خود به عنوان یک شرکت پول الکترونیکی که به عنوان واسطه بین مصرف کنندگان و بانک های دارای مجوز فعالیت می کند، خارج می کند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

صنعت مالی تا کنون تحت تسلط بانک‌های سنتی با فرآیندهای طولانی، کارمزدهای بالا و دسترسی محدود قرار داشته است. اما با ظهور شرکت‌های فین‌تک مانند رولوت Revolut موانعی که زمانی مانع نوآوری و رقابت در نظام پولی و مالی می‌شد در حال از بین رفتن است. رولوت که در سال ۲۰۱۵ توسط نیکولای استورونسکی و ولاد یاتسنکو تأسیس شد، شیوه مدیریت امور مالی عمومی را دچار تغییر کرده و دسترسی آسان به طیف وسیعی از خدمات مالی را برای هر کسی ئدر هر جای دنیا ممکن کرده است.

پلتفرم دیجیتالی Revolut نیاز به شعبه های فیزیکی را از بین برده است و به کاربران این امکان را می دهد تا حساب های خود را مدیریت کنند، تراکنش ها را انجام دهند و از راحتی در خانه خود به طیف وسیعی از محصولات مالی دسترسی داشته باشند. این تغییر به سمت بانکداری دیجیتال، شمول مالی را به روی مخاطبان گسترده ای باز کرده است، موانع جغرافیایی را از بین برده و دسترسی افراد به خدمات مالی را بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستند، ممکن می سازد.

یکی از ویژگی های کلیدی که رولوت را از بانک های سنتی متمایز می کند، حساب بدون محدودیت آن است. این سرویس نوآورانه به کاربران اجازه می دهد تا چندین ارز را در یک حساب واحد نگهداری و مدیریت کنند، و این همه بدون هیچ کارمزدی برای انتقال پول بین المللی انجام پذیر شده است. این یک تغییر بازی برای مسافران بین المللی و تجار است، زیرا اکنون می‌توانند بدون پرداخت هزینه به آنسوی مرزها پول ارسال و یا از آن دریافت کنند.

کارت های پرداخت رلوت یکی دیگر از نوآوری های مهم  در این حوزه است که چشم انداز بانکداری سنتی را کشیده است. کارت‌های نقدی این شرکت را می‌توان برای خرید در سرتاسر جهان، با اعمال نرخ‌های لحظه‌ای ارز خارجی استفاده کرد. این امر نیاز به دفاتر مبادله ارز یا هزینه های گران تبدیل ارز را از بین می برد و این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در خارج از کشور از تراکنش های یکپارچه بهره مند شوند.

فین تک رولوت که فقط در فضای مجازی فعالیت می کند علاوه بر کارت‌های پرداخت خود، مجموعه‌ای از خدمات مالی دیگر را ارائه می‌کند که نحوه مدیریت مالی افراد را بازتعریف می‌کنند. حساب پس انداز این شرکت نرخ بهره رقابتی ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد سود از سپرده های خود را کسب کنند.  این فین تک همچنین سرمایه‌گذاری در سهام، ETF  و ارزهای دیجیتال را از طریق پلتفرم سرمایه‌گذاری خود ارائه کرده و طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای افزایش ثروت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما تأثیر رولوت فراتر از کاربران حقیقی است. خدمات حساب تجاری این شرکت چشم انداز سنتی بانکداری را با چالش اساسی روبرو کرده است، شرکت با حساب‌های قابل تنظیم و ارایه راه‌حل‌های پرداخت داخلی، این امکان را برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای فراهم کرده است تا امور مالی خود را ساده کرده و هزینه‌ها را پایین بیاورند.

البته فین تک رولوت در مسیر خود با چالش هایی نیز مواجه بوده است. این شرکت در مورد شیوه های بازاریابی و مطابقت با مقررات ضد پولشویی (AML) با نظارت از سوی اداره رفتار مالی (FCA) در بریتانیا مواجه بود. با این حال پیوسته تعهد خود را مطابقت با قوانین نشان داده و تغییرات قابل توجهی در عملیات خود برای رفع این نگرانی ها ایجاد کرده است.

از آنجایی که شرکت‌های فین‌تک مانند رولوت به نوآوری خود ادامه می‌دهند و مرزهای ممکن در صنعت مالی را پیش می‌برند، بانک‌های سنتی مجبور می‌شوند یا خود را با شرایط جدید تطبیق دهند یا در خطر عقب ماندن قرار بگیرند.رولوت با پلتفرم دیجیتالی، تراکنش‌های یکپارچه و خدمات مالی نوآورانه، موانع را از پیش پا برداشته و فرصت‌های جدیدی را برای افراد و مشاغل به طور یکسان ایجاد می‌کند.

چشم انداز اینده روشن است، شرکت های فین تک نقش مهمی در شکل دادن به چشم انداز مالی ایفا خواهند کرد. این شرکت‌ها با رویکردهای نوآورانه و تعهد به راحتی مشتری، به ایجاد یک سیستم مالی فراگیرتر و در دسترس‌تر کمک می‌کنند و بدین ترتیب عدالت مالی را برای عموم محقق می کنند.

با رد شدن رولوت از سد نظام بانکداری سنتی، بانک های سنتی بروز اختلال در نظام سنتی بانکداری و نیاز به نوآوری و کارافرینی را بیشتر و بیشتر حس می کنند.

شرکت‌های فین‌تک با شکستن موانع و ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه مالی، چهره صنعت مالی را برای همیشه تغییر می‌دهند. با ادامه این مسیر، رقابت در صنعت مالی شگفت انگیز تر و جذاب تر می شود./ اخبار پولی مالی

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.