تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 13:11
کد خبر : 33178

قابل توجه مشمولین اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

قابل توجه مشمولین اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان
اخبار پولی مالی_ بر اساس ماده (7) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان؛ ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان به منزله ثبت آن در سامانه فهرست معاملات فصلی موضوع ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان مالیاتی، بر اساس ماده (۷) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان؛ ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان به منزله ثبت آن در سامانه فهرست معاملات فصلی موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم است. در این موارد فروشنده و خریدار تکلیف اضافی برای ارسال فهرست معاملات فصلی معاملاتی که صورتحساب الکترونیکی برای آن صادر و در سامانه مؤدیان ثبت شده ندارند. بر این اساس؛ مشمولین اجرای قانون مذکور پس از صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت آن در سامانه مؤدیان؛ تکلیف دیگری برای ارسال فهرست این صورتحساب‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور ندارند.

مشمولین صدور صورتحساب در سامانه‌های دولتی نظیر سامانه ثبت برخط محصولات نفتی و پتروشیمی (سامانه ثامن)، در صورت انتخاب و ارسال صورتحساب از طریق سامانه‌های مذکور، الزامی به درج مجدد صورتحساب در سامانه مؤدیان ندارند. بدیهی است مسئولیت انطباق اقلام صورتحساب‌های صادره در این سامانه‌ها با استانداردهای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مؤدیان، بر عهده مؤدی خواهد بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.