تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 16:22
کد خبر : 42299

گزارش روزانه بازار؛

شاخص‌ها مثبت ماندند

شاخص‌ها مثبت ماندند
اخیار پولی مالی-در جریان معاملات سومین روز بهمن، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۶۳ واحد (۰.۵۳ درصد) افزایش به رقم ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش یک هزار و ۲۴ واحد (۰.۰۶درصد) به تراز یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، امروز دوشنبه سوم بهمن ماه، بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۴۲ هزار و ۷۰۶ معامله به ارزش ۱۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۲ هزار و ۷۴۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۸ هزار و ۷۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۴ هزار و ۴۳۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۳۳ هزار و ۱۵۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۹۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفخان با ۷۱۹ واحد، شرکت پتروسیمی بوعلی سینا با ۵۸۸ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۴۹۰ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۷۷۰ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۴۹۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۱۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۳۱۱ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۳۰۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، سوم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۸۸.۴۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۷۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۳۳.۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۶ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول ۱۳.۸ واحد، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۸ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۲۰ واحد، شرکت پویا زرکان آق ذره با ۷ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۶ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶.۹ واحد و شرکت مدیریت انرژی امید ابان هور بیمه کوثر با ۵.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.