تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 9:30
کد خبر : 31677

نسبت به سال گذشته

رشد ۳۰۶ درصدی اعطای تسهیلات بانک مسکن در استان زنجان

رشد ۳۰۶ درصدی اعطای تسهیلات بانک مسکن در استان زنجان
اخبار پولی مالی_ مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان از رشد 306 درصدی در اعطای تسهیلات در این استان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، مهدی جمالوندی مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با اعلام این خبر گفت: شعب مدیریت این استان در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۰ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ برابری را نشان می دهد.

جمالوندی افزود: با توجه به فعالیت تخصصی بانک مسکن، عمده تسهیلات این بانک به ساخت واحدهای مسکونی تخصیص یافته است. به طوری که این مدیریت با اعطای ۷ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶۹ درصدی را ثبت کرده است.

وی گفت: خوشبختانه با همکاری و تعامل سازنده با اداره کل راه و شهرسازی، پیمانکاران و سایر نهادهای متولی، از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، این استان تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۰ واحد مسکونی با بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۹۹ پروژه از محل طرح نهضت ملی مسکن عقد قرارداد شده است.

در ادامه مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان در خصوص عملکرد در بخش تسهیلات قرض الحسنه، گفت: طی شش ماهه ابتدای سال جاری مبلغ ۳۹۰ میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸۵ درصدی را نشان می دهد. لازم به ذکر است عمده وام قرض الحسنه پرداختی مربوط به قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی و فرزندآوری است.

وی با اعلام میزان وصول نقدی استان در شش ماه سال جاری به مبلغ ۲ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال و با رشد ۱۳۶ درصدی، گفت : مانده مطالبات مدیریت زنجان ۳۹۴ میلیاردریال است که با کاهش ۵ درصدی نسبت به پایان سال، در حال حاضرNPL این استان معادل ۷۹/. درصد با رقمی کمتر از عدد یک به خود اختصاص داده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.