تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 10:33
کد خبر : 39322

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس تشریح کرد؛

حمایت از حقوق سهامداران خرد، هدف مهم حاکمیت شرکتی

حمایت از حقوق سهامداران خرد، هدف مهم حاکمیت شرکتی
اخبار پولی مالی_ هدف از دستورالعمل حاکمیت شرکتی، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران اقلیت است. محافظت از حقوق سهامداران و برخورد یکسان با آن‌ها نیز از اصول دیگر حاکمیت شرکتی است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، نشست خبری حاکمیت شرکتی با حضور رضا عیوض‌لو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران، ولی‌اله جعفری سرپرست مدیریت نظارت بر بورس‌ها، مصطفی علوی رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی و جمعی از اصحاب رسانه، صبح امروز دوشنبه ۵ دی ماه، در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه دستورالعمل حاکمیت شرکتی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته، اظهار کرد: هدف از دستورالعمل حاکمیت شرکتی، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران اقلیت است. همچنین، حمایت از اثربخشی، کارایی و رشد پایدار شرکت ها از دیگر اهداف مهم این دستورالعمل است.

او با اشاره به فصول ششگانه این دستورالعمل ابراز کرد: تعاریف، اصول حاکمیت شرکتی، ترکیبات هیات‌مدیره و برگزاری جلسات و نحوه تصمیم‌گیری‌ها، برگزاری مجامع عمومی و ترکیب برگزاری و الزامات مجامع، پاسخگویی و افشای اطلاعات و گزارشگری پایداری و نظام‌مند کردن آن، ۶ فصل دستورالعمل حاکمیت شرکتی هستند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به سرفصل اصول حاکمیت شرکتی تصریح کرد: این سرفصل، مشتمل بر ۶ اصل می‌شود. اصول حاکمیت شرکتی اثربخش و ایجاد چهارچوبی که از بازارهای شفاف و منصفانه و تخصیص کارای منابع استقبال می‌کند، یکی از این اصول است.

وی ادامه داد: محافظت از حقوق سهامداران و برخورد یکسان با آن‌ها از اصول دیگر است، به گونه‌ای که حفاظت از حقوق سهامداران تسهیل شود تا آنان از اینکه برخورد یکسان با آن‌ها می‌شود، اطمینان یابند و فرصت احقاق حقوق یکسان برای همه سهامداران فراهم شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.