تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1404 - 12:15
کد خبر : 92141
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «به شکوه پاسارگاد»، پویشی برای ایجاد زبان مشترک بین مشتری و شرکت بسته هستند

کبری صدقی خلجان

«به شکوه پاسارگاد»، پویشی برای ایجاد زبان مشترک بین مشتری و شرکت

«به شکوه پاسارگاد»، پویشی برای ایجاد زبان مشترک بین مشتری و شرکت
اخبار پولی مالی- کمپین «به شکوه پاسارگاد» نشان داده که برندهای بیمه‌ای می‌توانند فراتر از تبلیغ با مخاطبان خود هم‌زبان شوند. این زبان مشترک  ترکیبی است از روایت‌های فرهنگی، شاخص‌هاای اعتماد مالی، تجربه مشتری و تعهد به اصول ESG .

اخبار پولی مالی- در فضای رقابتی و پرریسک صنعت بیمه  برندهایی موفق‌تر هستند که بتوانند فراتر از شعارها با مخاطبان خود به شکلی هم‌ زبانی ایجاد کنند. کمپین «به شکوه پاسارگاد» نمونه‌ای خوبی از چنین تلاشی  است؛ پویشی که با بهره‌گیری از نمادهای فرهنگی، هویتی  زبان مشترکی میان شرکت بیمه پاسارگاد و  بیمه‌گذار ایرانی بوجودآورده است. در این مقاله سعی کرده ایم با بررسی چگونگی شکل‌گیری این زبان مشترک نشان دهیم چگونه شکوه، از یک واژه تبلیغاتی به تجربه‌ای ملموس در ذهن مشتری تبدیل شده است.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 

صنعت بیمه و نیازهای ذهنی مشتری

مشتری بیمه در ایران به‌ویژه در شرایط اقتصادی انقباضی با مجموعه‌ای از نیازهای فکری مواجه‌ است که فراتر از پوشش‌های مالی صرف می باشد؛ وی به دنبال امنیت روانی، ثبات، آینده‌نگری و حس تعلق به یک برند معتبر است. این خواست ها نه‌تنها در انتخاب نوع بیمه‌نامه بلکه در چگونگی ارتباط با شرکت بیمه و اعتماد به آن نیز نقش تعیین‌کننده دارد. برندهایی که بتوانند این نیازها را درک کرده و به آن‌ها پاسخ مناسب ارایه دهند از جایگاه ویژه‌ای در ذهن مشتری برخوردار می شوند.

 

کمپین «به شکوه پاسارگاد» با انتخاب واژه‌ای تاریخی و فرهنگی«شکوه»تلاش داشته تا نیازهای مشتری را در قالبی نمادین و روایی پاسخ دهد. واژه «شکوه» تداعی‌گر قدرت، ثبات، میراث و افتخار است؛ مفاهیمی که با برند پاسارگاد به عنوان یک سمبل تاریخی هم‌خوانی دارند. مروری بر طراحی بصری کمپین، شعارها و پیام‌های تبلیغاتی آن نشان می دهد که در خددمت القای حس امنیت، اعتبار و آینده‌نگری هستند؛ تجربه مشتری نیز از مشاوره تا صدور بیمه‌نامه با این روایت هم‌راستا شده و حس تعلق را تقویت می‌کند.

 

زمانی که معنا به رفتار تبدیل میشود!

بر اساس نظریه “کنش متقابل نمادین” زبان مشترک میان برند و مشتری زمانی شکل می‌گیرد که معناهای نمادین به رفتارهای ملموس تبدیل شوند. بر این اساس به نظر می رسد کمپین «به شکوه پاسارگاد» با ایجاد رابطه قوی روایی و تکرار نمادها و هم‌راستایی خدمات با پیام‌های تبلیغاتی موفق شده است زبان مشترک را به نفع پویش خود تثبیت کند. از این منظر مشتریان این شرکت نه‌تنها بیمه می‌خرند، بلکه حس تعلق به یک نهاد معتبر را نیز تجربه می‌کنند. این زبان مشترک، پلی است میان ارزش‌های برند و نیازهای ذهنی مخاطب.

می دانیم که اعتماد نهادی زمانی شکل می‌گیرد که عملکرد برند با پیام‌های آن هم‌خوان باشد. بیمه پاسارگاد با بیش از ۸ میلیون بیمه‌گذار فعال، سیزده سال توانگری مالی در سطح یک و برخورداری از بزرگ‌ترین سازمان فروش بیمه‌های زندگی در ایران، توانسته این اعتماد را در سطحی گسترده تثبیت کند. این شاخص‌ها نه‌تنها اعتبار مالی شرکت را به نمایش در می آورند بلکه نقش اجتماعی آن را در تأمین امنیت خانوارها نیز برجسته می سازند.

شکوهی در پیوند با ESG

کمپین «به شکوه پاسارگاد» را می‌توان در چارچوب شاخص های جهانی ESG   ( محیط زیست، جامعه و حاکمیت شرکتی) نیز تحلیل کرد. در حوزه محیط‌زیست (E)  امکان توسعه بیمه‌های سبز و پوشش‌های مرتبط با انرژی پاک در این شرکت به صورت بالقوه وجود دارد. در بعد اجتماعی (S)حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، زنان، سالمندان و خانواده‌ها از طریق بیمه‌های زندگی، نقش‌آفرینی اجتماعی برند را قوام می بخشد. در بخش حاکمیتی (G) نیز شفافیت مالی، گزارش‌دهی حرفه‌ای و تعهد به اصول اخلاقی، همگی باعث می شوند تا جایگاه برند به‌عنوان نهادی مسئول و قابل اعتماد تثبیت شود.

 

از شکوه نمادین تا اعتماد عملیاتی

کمپین «به شکوه پاسارگاد» نشان داده که برندهای بیمه‌ای می‌توانند فراتر از تبلیغ با مخاطبان خود هم‌زبان شوند. این زبان مشترک  ترکیبی است از روایت‌های فرهنگی، شاخص‌هاای اعتماد مالی، تجربه مشتری و تعهد به اصول ESG . دراین ساختار، شعار پویش نه‌فقط یک واژه تبلیغاتی بلکه تجسمی از امنیت، اعتبار و آینده‌نگری است. ارزش‌هایی که بیمه پاسارگاد در عمل به آن‌ها پایبند مانده است. /اخبار پولی مالی

نویسنده: کبری صدقی خلجان

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه بیمه آسیا