تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 19:57
کد خبر : 79369

با همکاری ایمینو و نوچاد ششمین پیش رویداد اینوماین برگزار شد

با همکاری ایمینو و نوچاد ششمین پیش رویداد اینوماین برگزار شد
ششمین پیش رویداد جشنواره اینوماین4 با همکاری مرکز نوآوری نوچاد و (ایمینو) در پارک علم و فناوری یزد برگزار و در ادامه طی بازدید از مجتمع صنعتی چادرملو، نیازها و چالش‌های فناورانه این مجتمع بررسی شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی چادرملو، در این پیش رویداد که در راستای شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی و فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌ به میزبانی پارک علم و فناوری یزد برگزار گردید، دکتر میرسینا امیرشنوا مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت چادرملو و رئیس مرکز نوآوری نوچاد با تاکید بر اهمیت و لزوم نوآوری در صنایع بزرگ کشور، به روند جهانی صنایعی که از نوآوری غافل مانده‌اند اشاره کرد و گفت: در دنیا بسیاری از برندها که نتوانسته‌اند خودشان را با فضای جدید و دیجیتال تطبیق دهند از بین رفته‌اند.

امیرشنوا با مقایسه روندهای جهانی و وضعیت ایران در زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، پلتفرم نوچاد را در شرکت چادرملو طراحی و پیاده‌سازی کرده‌ایم که شامل بخش های حمایت از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی، استارتاپ استودیو، تسهیل گری، شبکه‌سازی، شتاب دهی و توسعه کسب و کارها، توانمندسازی، صندوق پژوهش و فناوری و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی می‌باشد که بخش زیادی از فعالیت‌ها در قالب مرکز نوآوری نوچاد که در پارک علم و فناوری یزد مستقر می باشد انجام می‌شود.

براساس همین گزارش، مهندس علی اکبر قیومی معاون پارک علم و فناوری استان یزد در ابتدای این پیش‌رویداد اظهار امیدواری کرد دستاورد این پیش‌رویداد اتفاقی برد_برد برای صنعت و نوآوران باشد.

مهندس مجید وفایی‌فرد مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور نیز با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مرکز نوآوری ایمینو گفت: این طرح در طول دوره فعالیتش تلاش کرده است نیازهای نوآورانه و فناورانه بخش معدن را احصاء کند و برای تقویت این جریان از فعالان عرصه صنعت معدنکاری دعوت می کنیم نیازهای خودشان در زمینه نوآوری و فناوری را با ما به اشتراک بگذارند.

وفایی فرد با اشاره به شناسایی بیش از ۴۷۰ شرکت دانش بنیان در بخش معدن افزود: همچنان سهم این صنعت در اقتصاد دانش‌بنیان ناچیز است و برای تقویت زیست بوم معدن و صنایع معدنی نیاز است مسیر فعالیت شرکت‌های فناور هموار شود.

در ادامه این برنامه‌؛ جمعی از مدیران و معاونین پارک علم و فناوری یزد، فعالان معدن و حوزه نوآوری و نیز شرکت‌های دانش بنیان ضمن بازدید از واحدهای گندله سازی، احیاء و فولاد سازی مجتمع صنعتی چادرملو، در جلسه با حضور مدیران مجتمع، به بررسی چالش‌ها و نیازهای فناورانه مجتمع صنعتی چادرملو پرداختند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.