تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 13:00
کد خبر : 73999

افزودن پوشش بیمه‌ای برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

افزودن پوشش بیمه‌ای برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی
اخبار پولی مالی_ پوشش بیمه‌ای به مزیت‌های صندوق بازنشستگی تکمیلی اضافه خواهد شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، علیرضا آدمن، مدیرعامل سبدگردان مفید گفت: در صندوق آتیه مفید تلاش کردیم تا از نمونه‌های موفق دنیا الگو برداری کنیم به همین دلیل ساختاری مشابه با آن‌ها برای این صندوق در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به این که این صندوق از نوع صندوق در سهام است و سه نوع واحد برای آن‌ در نظر گرفته شده است، افزود: واحدهای نوع اول و دوم به واسطه کارفرما صادر می‌شود به نوعی که یک بخش از حقوق کارمند کسر می‌شود و قسم دیگر را کارفرما واریز می‌کند.

آدمن در ادامه با بیان این که نوع سوم اختیاری و برای آحاد مردم در نظر گرفته شده و اگر کسی تصمیم بر سرمایه‌گذاری به منظور بهره‌مندی در آینده داشته باشد می‌تواند از این نوع استفاده کند، اظهار داشت: تصمیم داریم در آینده نزدیک مزایای دیگری همچون پوشش بیمه‌ای را به مزیت‌های صندوق بازنشستگی تکمیلی اضافه کنیم.

عملکرد مطلوب

وی گفت: مطابق آمار منتشره، بازار سرمایه در بازه‌های بلندمدت پنج ‌ساله، ده ‌ساله و پانزده ساله به نسبت سایر بازارهای موازی عملکرد بهتری را به ثبت رسانده است؛ از این رو، تصمیم داریم از پتانسیل‌های این بازار به منظور تامین آتی کارکنان در زمان بازنشستگی نهایت استفاده را به عمل آوریم.

آدمن گفت: امکان اینکه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در قالب صندوق در صندوق یا صندوق‌های شاخصی نیز لحاظ شوند وجود دارد، اما علل‌الحساب مجموعه مفید صندوق‌های در سهام را برای این امر برگزیده است.

وی با تاکید بر این که دو روش برای تزریق نقدینگی به صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی وجود دارد، ادامه داد: نخست کارفرما قراردادی را با صندوق می‌بینند که ماهانه یا دوره‌ای پرداخت‌هایی را برای کارکنان در واحد نوع اول یا دوم داشته باشد، در واحد سوم هم آحاد مردم می‌توانند به طور مستقیم سرمایه خود را تزریق کنند.

مزایای صندوق

آدمن درباره مزایای این صندوق گفت: صندوق بازنشستگی تکمیلی در مقایسه با صندوق بازنشستگی‌های سنتی دارای مزایایی است که در این بازه می‌توان به شفافیت، انتشار پرتفو به صورت ماهانه، قابلیت مشاهده دارایی‌ها، بازدهی مناسب باتوجه به پرداخت‌های مستمر و… اشاره کرد.

وی افزود: در بازه بلند مدت بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها پیش‌رو بوده و به طور عمده اشخاصی که به طور غیر مستقیم دراین بازار سرمایه‌گذاری کردند از بازدهی مناسبی برخوردار شدند. برای صندوق بازنشستگی تکمیلی نیز تدابیری در نظر گرفته شده تا در مقایسه با صندوق‌های سهامی فعلی ریسک کمتری داشته باشند به گونه‌ای که مدیر صندوق می‌تواند تا سی درصد از دارایی تحت مدیریت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی را در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کند، همچنین این صندوق قادر است تا ۲۰ درصد منابع را در صورت صلاحدید مدیر در طلا نیز سرمایه‌گذاری کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.